Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing biltema epoxy

  • biltema epoxy

    Publicerad av ziik på 13 mars, 2009 vid 22:29

    Ska till att göra lite reparationsarbete…

    Tänkte bara höra om det är någon som använt biltemas epoxy. Om den duger till enklare handläggning eller om den rent av är kass.

    nisse_surf svarade 15 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • johanw

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 07:03

    de funkar!!

  • kinetic

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 07:09

    Jag laminerade in nya fotstroppspluggar med deras lamineringsepoxi (icke att förväxla med snabbepoxi!) o det funkade utmärkt

  • ziik

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 08:12

    gött, bara att testa då

  • svenne

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 10:20

    Biltemas epoxi är kass, den är mjukare än alla de sorter jag använder som lim (hållfastheten är sämre än NM:s billigaste epoxi). Det är tillräckligt om du ska klistra fast pluggar, för att det just inte är mycket mer än ett lim, men räkna inte med att Biltema-epoxi är något att använda för att göra kvalitetslagningar.

  • ziik

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 10:56

    Tack svenne, misstänkte att det var nått lurt i görningen då den typ inte alls fäste på aluminium när jag testade lite. Kanske duger till att blanda spackel dock. Nu när jag har en slatt över från testrundan.

  • kalina

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 11:07

    Joel logga in på msn =)

  • brickan

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 11:36

    Köp west system epoxy enkel att dosera och det är det viktigaste när det gäller epoxy.
    Endest lite fel på blandningen och du får en kass egenskap.
    Finns att köpa på skeppsahndlar mm och finns i mycket små förpackningar och även stora.

  • mag

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 15:21

    Jag gjorde ett nosskydd till tjejens fina lätta bräda och det blev ok. 8 lager glasfiber eller så. Fast det är väl inget jag skulle bygga en ny bräda av. Tog ett par dygn innan den var helt stel och torr men sen har nosskyddet funkat. SVenne har ju höga krav men som fullagning eller så kan den väl funka.
    Magnus

  • jumper

    Medlem
    14 mars, 2009 vid 17:43

    Använd ej Biltemas!

  • nisse_surf

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 20:12

    köp i båtaffär?´Svenne jag har stött på dig innan va?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing biltema epoxy

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.