Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing biltema trainer trim?

  • biltema trainer trim?

    Publicerad av pjoter på 18 juli, 2004 vid 15:54

    hepp.
    nu har jag i den svaga vinden varit ute å testat mina biltema trainers och man får verkligen vad man betalar för!! sämre egenskaper har jag nog inte sett ens på en plastpåse.. frown.gif
    sååå, hur ska man trimma dessa små för att få lite egenskaper i dom? måste ju finnas några små knep för inte flyger ex waspen eller b3an så dåligt inte!
    t ex så flyger den aldrig högre än ca 45grader å inte längre ut å sidorna heller då, dvs ett minimalt fönster, sen svänger den ungefär lika graciöst som nasadraken.
    vad ska man göra?? å jag tänker inte köpa nån bättre, har den här enbart för skoj skull å vill lära mig lite mer om foilarna.

    samhansson svarade 19 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mrmille

    Medlem
    18 juli, 2004 vid 18:19

    uhm
    har inte flugit dem, dock så borde ett par powerrings funka till dem

  • mrmille

    Medlem
    18 juli, 2004 vid 18:23
  • pjoter

    Medlem
    18 juli, 2004 vid 20:48

    tack för svaret men den e 2 linors så det blir lite svårt att göra så.. frown.gif

    funderar lite på intagen (eller vad det nu kan heta) på LE… Övre duken är nervikt fram så hålet är riktat väldigt starkt neråt. e det en bra lösning? aldrig kollat så noga på foils så man känner att man inte har riktig koll. den flyger ju grymt sakta å jag har en liten fundering på att den skulle bli bättre om man öppnar upp mer där fram, som det är nu så ligger ju den nervikta delen å bromsar draken när den börjar räta upp sig.
    sedan vet jag inte hur formen ska vara riktigt, ska den va nästan helt rak eller ska man ha en del kortare linor på sidorna?
    vhur blir det om man gör hål bak i den? mindre än fram men ändå så luften kan strömma igenom fast med övertryck.

    ???

  • mickemoose

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 06:34

    såg att du hade köpt en biltema kite. jag med! mest på skoj. och jag tycker samma som dig! jag har faktist lite tips till dig! om du addar mig på msn m_sundvisson@hotmail.com eller skickar privatmedelanden här ?

  • mrmille

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 09:35

    får gå o köpa en o knyta om brydeln lite laugh.gif

  • kaiser

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 11:02

    känn dig blåst pjott! Du kan få köpa min gb-glass drake om du vill uppgradera dig lite…

  • pjoter

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 12:21

    haha.. mmm!! så dyra som dom va så känner jag mig grymt blåst! ungefär lika blåst som jag känner mig idag efter å ha köpt en helt ok digitalkamera för hela 500 pix. så nu e man äntligen med i den digitala klubben, fast de blir ju aldrig lika bra som med 60tals systemen vad man än köper för nytt, iaf under 10 000-15 000.

  • lafleur

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 12:32
  • pjoter

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 14:43

    har den stora åsså, som kostar hela 98:-! e ca 1m2.
    men båda två flög lika piss.. men jag ska nog få ordning på det!
    känns inte som man vill lägga 500 -1000 för en leksak, lägger man hellre på en beg större i sånna fall.

  • samhansson

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 15:41

    den galna dansk-tyska kitestilen. Biltema vet vad som komma skall

  • samhansson

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 15:41

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing biltema trainer trim?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.