• Bindningar

    Publicerad av petting_4 på 20 april, 2009 vid 18:26

    Snackade med en schysst snubbe i helgen som nyligen ihandlat ett par riktigt frächa LF bindningar på rea o testade dessa för första gången. Han tyckte att det var mycket härligare än de gamla hederliga stropparna och jag blev naturligtvis jäkligt sugen på att skaffa bindnigar.

    Där kommer dilemmat, nån som vet vilka brädor som är kompatibla med bindningar, har de rätta måtten med skruvhål o så? finns det nån standard på måtten? Har en Cabrinha Progidy och är lite tveksam till att den funkar:confused2:.

    Tacksam för svar/ Petter

    emil-2 svarade 15 år sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • neven

    Medlem
    20 april, 2009 vid 18:42

    När det gäller själva inserts så går det oftast att sätta på bindningar även om brädan inte är “kompatibel” genom att man får borra hål i plattan som bindningen sen sitter fast i. Jag har dock för mig att nya LF Synergy bindningen (kolla på http://www.flat3.se) har platta så att den passar på “vanliga” kitebrädor.

    Sen är det en annan fråga om brädans egenskaper passar att köras med bindningar. Här vill man gärna ha en bräda som är just anpassad för det, i form, rocker och flex. Här är brädor av typen LF Concept, Influence, Mission, Element och Cabrinha Custom populära men det finns andra också som körts med framgång.

    Du kan läsa lite om det där med flex och bindningar på http://www.dcboardz.com/kite.html#thug (en bit ner på sidan)

  • sourra

    Medlem
    20 april, 2009 vid 18:43

    Årets LF Synergy ska tydligen ha en bottenplatta som passar i stort sett alla vanliga kiteinserts. Köper du några andra bindningar får du borra men det är inte mer med det.

  • johanw

    Medlem
    20 april, 2009 vid 19:01
  • gadget

    Medlem
    21 april, 2009 vid 04:40
  • johanw

    Medlem
    21 april, 2009 vid 05:28

    någon som har ett par escelades till salu?

  • trumpeten

    Medlem
    21 april, 2009 vid 05:33
    JohanW;541778 wrote:
    någon som har ett par escelades till salu?

    Nice, landade du pa axeln eller drogs den bara ur led? At biff sa laker den fint

  • johanw

    Medlem
    21 april, 2009 vid 05:44

    landade på den..

  • unhooked

    Medlem
    21 april, 2009 vid 08:33

    Jag har ett par escalades 06 jag kan sälja för billig penning, dessutom så har jag en bräda jag skulle kunna sälja, en custom made wakestylebräda gjord av undergrownd från 2008.

    Brädan: den är specialgjord med måtten 138*42, relativt styv, mer rocker än normalt, dubbel concave och möjligheten till breda stance.

    6000kr för båda, brädan är i nyskick och bindningarna är i bra skick.

    Bilder på bräda och bindingar:
    fram1.jpg
    fram2.jpg
    bak.jpg

  • jonaish

    Medlem
    21 april, 2009 vid 08:51
    JohanW;541778 wrote:
    någon som har ett par escelades till salu?

    jag kan ta med mina till kajt jam så kan du få testa dem, dem är dem fetaste av dem alla!

  • emil-2

    Medlem
    21 april, 2009 vid 09:30

    Härligt att du blev sugen !!!
    Du får prova nästa gång vi ses, om du inte hunnit skaffa egna innan 🙂

    petting_4;541714 wrote:
    Snackade med en schysst snubbe i helgen som nyligen ihandlat ett par riktigt frächa LF bindningar på rea o testade dessa för första gången. Han tyckte att det var mycket härligare än de gamla hederliga stropparna och jag blev naturligtvis jäkligt sugen på att skaffa bindnigar.

    Där kommer dilemmat, nån som vet vilka brädor som är kompatibla med bindningar, har de rätta måtten med skruvhål o så? finns det nån standard på måtten? Har en Cabrinha Progidy och är lite tveksam till att den funkar:confused2:.

    Tacksam för svar/ Petter

  • petting_4

    Medlem
    21 april, 2009 vid 19:34
    -Emil-;541838 wrote:
    Härligt att du blev sugen !!!
    Du får prova nästa gång vi ses, om du inte hunnit skaffa egna innan 🙂

    Aa blev så jäkla sugen asså! Va inne på sidan du snacka om o köpte ett par idag! Men det blev 06:ans modell. Också vit. Hoppas som fan att den funkar på brädan nu då:D:D..

  • emil-2

    Medlem
    21 april, 2009 vid 20:02
    petting_4;541973 wrote:
    Aa blev så jäkla sugen asså! Va inne på sidan du snacka om o köpte ett par idag! Men det blev 06:ans modell. Också vit. Hoppas som fan att den funkar på brädan nu då:D:D..

    Underbart !!!
    Det gör det, annars bygger man om lite bara……

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.