Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bitterfittan i Varberg…

  • Bitterfittan i Varberg…

    Publicerad av kristjans på 27 juli, 2009 vid 11:05

    Lika mycket som jag inte fattar varför ingen svensk stoppar ett unfair slagsmål på stan, så fattar jag fan inte varför ingen säger till folk som sticker från sitt skräp på stranden.
    Ingen plocker upp skiten heller, med argumentet : “det e ju inte mitt…”

    Måndag morgon kl 9, en regnig dag i Varberg och av nån anledning va jag ensam i viken..
    När jag packar mina grejer ser jag galet mycket skräp runt omkring på surfparkeringen!!
    Jag VET att det e turister i varberg och sjukt mycket badjävlar och allt det där samma gamla vanliga.. MEN det e forfarande vi som e kvar när alla har åkt hem, och det är oss som folk knyter till surfparkeringen.

    Jag tycker fortfarande att vi håller på med en “naturupplevelse” och gillar när det e hyfsat rent och schysst på stranden. Säg till folk, och/eller plocka upp lite grejer ibland.

    Det kanske bara e måndag men jag blev fan less när jag fyllde en 125L sopsäck på ca 20 min…

    /Bitterfittan i Varberg….

    smaskens svarade 14 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • trumpeten

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 11:28

    Aloha på den

  • neven

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 11:36

    Bra där Kristjan!

    Tumregeln bör vara att ta med sitt eget skräp + lite till. Då borde det aldrig behövas storstädningar som du gjorde…

  • stor-dansken

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 11:46

    Det e ju fan att folk inte kan slänga sitt eget skräp i soptunnan, det e ju inta så att det e långt mellan dem i VBG.
    Men mycket bra gjort att ta och stada upp efter badjävlarna.

  • pepa

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 11:48

    Håller med, men det är lite svårt att veta vems som är vems skräp, så det är lite svårt att stoppa slagsmålet. Då tycker jag sådana här poster är ett bättre alternativ! Själv agerade jag sopgubbe i Läjet igår när alla stuckit hem. Nån plastflaska och en hel del förpackningar av olika slag blev det. Ni som känner er träffade, beware of the Dark Side.

  • chuckey

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 14:04

    vill inte hänga ut nån men när jag kom upp efter en session i lördags satt det ett gäng norrmän och hade trevligt ungefär vid den platsen

    Fett me creds till dig som tog ansvaret och tog upp de!

  • samhansson

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 14:25

    det måste vatt några islänningar som bott där, alla Svenskar har ju gått i mulleskolan.

  • oddma

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 15:17

    Riktigt kass av folk som inte städar!!!

    Jag var där igår kväll för att testa mina nya bindningar och då såg det ut lika dant..Jag o farsan städa med oss en del men sjukt dåligt av folk att lämna så mycket skräp efter sig.

  • windmiller

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 15:41

    Jag ska väl ta och plocka upp lite skit om jag hittar nått där vecka 34 när jag äntligen får komma dit och åka tepåse :grin:, bidra med min del på stranden. Klart illa, det är ju så överallt på varenda strand!

  • sourra

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 16:23

    Väl rytet din bitterfitta! Tvångsmata hit & run-folket med sina egna sopor från mig om du får tillfälle.

  • skotten

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 00:05

    shit that sucks, ironic as hell considering that the only people that do regular valaunteer beach cleans seem to be you guys up there. Hope it doesnt hurt you guys too much.

  • blackadder

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 06:25

    Det är likadant i Kohagen. Jag har alltid med mig lite av andras skit hem när jag varit där. Konstigt…

  • lars_m

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 10:47

    Aloha!

  • smaskens

    Medlem
    28 juli, 2009 vid 15:29

    Bra jobbat. Skicka en en timmes faktura till Varbergskommun…
    Ärligt talat så ser det fördjäkligt ut på de flesta badplatser också i Gbg under sommaren…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bitterfittan i Varberg…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.