Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bjärreds brygga

  • Bjärreds brygga

    Publicerad av cosmosurfer på 4 december, 2010 vid 13:25

    Har någon gått i vattnet från bryggan med grejorna? Finns där någon trappa? Det är ju is en bit ut, men vad jag kan se så är det fortfarande öppet vatten innanför revet.

    cosmosurfer svarade 13 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • animal

    Medlem
    6 december, 2010 vid 08:48

    Det är väl teoretiskt möjligt förutsatt att du pallar släpa utrustningen hela vägen ut till “badplattformen” längst ut där man skulle kunna rigga. Ca 500 meter dit. Trappa finns. Jag är inte säker på om det är vinterns bästa idé förstås…

    Såg någon friskus i Habo som släpandes på utrustningen trampade ömsom på och ömsom igenom isen för att nå öppet vatten. Det är entusiasm!

  • cosmosurfer

    Medlem
    6 december, 2010 vid 10:35

    Tack! Bra att veta. I morgon förmiddag, plusgrader och 7 m/s. Det blir bryggan!

  • animal

    Medlem
    6 december, 2010 vid 15:04

    Hmmm…. en genomarbetad riskanalys innan du plumsar i är nog på sin plats. Tänk på vad som händer om du får materialfel, fetekramp eller annat oönskat. Jag hade nog inte gett mig ut ensam även om det är plusgrader.

  • cosmosurfer

    Medlem
    6 december, 2010 vid 20:18

    Bra varningar, nedkylning är livsfarligt och går otroligt fort. Därför tänkte jag hålla mig innanför sandrevet där man bottnar om något händer. Tänkte inte heller vara ensam! Skulle aldrig ge mig ut på öppet vatten när det är så kallt i luft och vatten.

  • john1

    Medlem
    6 december, 2010 vid 21:14

    Det hörs kallt ut, se upp för små isberg som har börjat flyte där ute.
    Nu skall jag ta en varm glögg innan sängdags och vänte ett par månader.
    Ta det lugnt.
    JJ

  • animal

    Medlem
    6 december, 2010 vid 21:58

    Ok. Då ser vi fram emot en rapport imorgon. Kör hårt!

  • notbad

    Medlem
    7 december, 2010 vid 12:53

    Gjorde samma som du John, känns mycket säkrare
    Leif

  • perbert

    Medlem
    8 december, 2010 vid 11:17

    jag är också nyfiken på en rapport. hur gick det cosmosurfer? var där och kikade i lördags och vart lite sur över isen. hur mycket finns det kvar som man bottnar på utanför isen?

  • cosmosurfer

    Medlem
    8 december, 2010 vid 12:34

    Tyvärr fick jag magsjuka! I sydvästlig vind borde det inte vara något problem att ligga och köra längs revet, skulle tro att där är 30-40 m man bottnar på. I västlig vind blir det ju lite korta repor. Tycker att noll grader, sol och vind känns som vilken surfdag som helst. Måste ibland t o m kyla av huvudet med vatten. Ser nog knasigt ut för dem som står på stranden och huttrar. För mig är enda problemet trötthet av handskarna. Äldre män som sitter hemma och dricker glögg och som har bantat bort sitt skyddande underhudsfett tycker naturligtvis det är kallt. 😉

  • notbad

    Medlem
    8 december, 2010 vid 16:57

    Glögg är inte fel, håller magsjukan borta, synd du inte kom ut, hoppas att du informerar i god tid nästa gång du planerar att åka ut, fan vet om du blir ensam, tänk på att det i minusgrader blir ishinna på seglet, dvs det roterar inte som det ska, har hänt mig vid vintersurf, har fortfarande underhudsfettet kvar och fryser sällan.
    Jag tycker du har en rätt insällning till surfet, men skulle inte rekommendera långa bryggan utan gå i vid Habo.

  • cosmosurfer

    Medlem
    8 december, 2010 vid 19:20

    Ja, lite glögg kanske man skulle prova för magen!Men att gå ut på isen från Habo, blir inte det väldigt knepigt? Om det var en väldefinierad iskant kanske, men är det inte så att isen blir allt svagare så att man trampar igenom och till slut får får simma med grejorna i issörjan? Surf i minusgrader har jag ännu inte provat, kanske blir tvunget denna vinter! I´m dreaming of a green christmas….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bjärreds brygga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.