Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik 31/10

  • Björkvik 31/10

    Publicerad av anonym-anvandare på 31 oktober, 1999 vid 20:02

    Björkvik 31/10 eftermiddagen var perfekt för en trött nybörjare. Totalt ensam (undantaget några äldre stentjuvar på stranden**) delvis dimma (en klar fördel också) men också lagom planing stundtals. Väst, men vridande då och då till NO (frånlandsvind) och i det läget är man klart glad att ha riggat supermanövrerbara Supersonic/NPFree-rigg på en 135 liters. Det absolut bästa köp jag har gjort hittills. Tom jag kan segla med brädan något på kant under planingsgränsen med den optimala riggen. (Det var så jag lyckades ta mig hem)
    En klar kanondag, trots +1kg hos viktväktarna, men det finns ett problem
    Är det Frigoscandia som tillverkar OKE-surfskor?

    Vad skall man köpa för NYA surfskor som håller fötterna varma fram till isen lägger sig?

    Vart kan jag ringa, maila etc och få dom skickade med DHL eller dyl på stubinen. Gärna två par ca 43/44???
    Men inga typ “Salomon Equipe X-Scream” det är knepigt redan som det är att få in fötterna i stropparna

    En trött nybörjare
    (En mjäkig typ som inte ens platsar hos Spetsnaz)

    **Fyy, jag har bilnummret. Ska vi säga 2 * 550:- så inkluderar det min DHL också

    anonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 11:58

    Tjeena! Jag såg dig där (var och dök med oceanic som du kanske såg?) Jävligt snyggt segel det där NP´t, schysst Bic bräda också -98 eller -99 ah?
    Men jag måste tyvärr säga att du inte verkade ha kunskapen att hantera prylarna riktigt ordentligt, träna på vi ses kanske i Björkan någon gång.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 13:18

    Inte Bic utan Explosion99 och RAF6.7 (har ett NR också)
    Jag seglade där redan 80 med Wing och då gick det kanske något bättre
    Fast jag har ju november på mig också som tur är
    OBS Det är när du är nybörjare som du verkligen behöver fina lätta
    manövrerbara prylar. Speciellt riggen. Sen om du blir duktigare betyder prylarna “5-15% .” I alla fall gäller detta helt klart skidor utför.
    Men var seglar alla andra nybörjare i Stockholm på höstarna?

    En som trots allt har grymt kul och längtar tillbaka till Cala Mesquida på Mallis

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik 31/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.