Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik eller Dalarö på fredag?

  • mzf5n8

    Medlem
    3 september, 2009 vid 18:19

    Testade Dalarö i tisdags kväll med halvbra vind, det kändes som om det blåste mindre där än på andra ställen. Jag fick några byiga vändor med 7,4.
    Björkvik känns mer öppet och lite mer vindsäkert så jag testar det imorgon om det blåser. Siktar på att vara där tidigt, typ vid kl 8.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    3 september, 2009 vid 20:32

    Jag lovar att det blåser och är vindsäkert vid dalarö imorgon ! Var inte så vresig nu och kom ner dit istället ! Mycket roligare om vi är några fler ! Vi är där 07:30 och på vattnet 8-11:30. Mvh Urban

    mzf5n8;572929 wrote:
    Testade Dalarö i tisdags kväll med halvbra vind, det kändes som om det blåste mindre där än på andra ställen. Jag fick några byiga vändor med 7,4.
    Björkvik känns mer öppet och lite mer vindsäkert så jag testar det imorgon om det blåser. Siktar på att vara där tidigt, typ vid kl 8.
  • mzf5n8

    Medlem
    3 september, 2009 vid 20:44
    SolnaUrban;572997 wrote:
    Jag lovar att det blåser och är vindsäkert vid dalarö imorgon ! Var inte så vresig nu och kom ner dit istället ! Mycket roligare om vi är några fler ! Vi är där 07:30 och på vattnet 8-11:30. Mvh Urban

    Klart jag inte ska vara vresig! Och om du dessutom garanterar både vind och sällskap vid Dalarö då styr jag dit istället. Är det “hamnsidan” som gäller?

    /pelle

  • broderisak

    Medlem
    3 september, 2009 vid 21:03
    SolnaUrban;572997 wrote:
    Jag lovar att det blåser och är vindsäkert vid dalarö imorgon ! Var inte så vresig nu och kom ner dit istället ! Mycket roligare om vi är några fler ! Vi är där 07:30 och på vattnet 8-11:30. Mvh Urban

    Härligt Urban!!! Bra att du säger till folk ,så vi blir fler.. Vi ses vid 7.30.

    Tror du det blir 5.0-5,7?????

  • broderisak

    Medlem
    3 september, 2009 vid 21:04

    Hamnsidan som gäller

  • philippos

    Medlem
    3 september, 2009 vid 21:06

    Dalarö kommer bli kalas. Luktar 5,3 lång väg. Ses där!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    4 september, 2009 vid 04:47

    Det tror jag ! Jag åker nu, och det är hamnsidan som gäller så det bara är ut och brassa !

    BroderIsak;573010 wrote:
    Härligt Urban!!! Bra att du säger till folk ,så vi blir fler.. Vi ses vid 7.30.

    Tror du det blir 5.0-5,7?????

  • anilson

    Medlem
    4 september, 2009 vid 12:36

    Ute vid Björkvik körs det nog max 5.0, de jag såg hade under 5, och det blåser bra
    Lite jobbigt att sitta på 6.9 som minsta idag……

  • phu

    Medlem
    4 september, 2009 vid 14:10

    Dalarö. Ca 8 m/s, byigt. Provar 5,3.

  • philippos

    Medlem
    4 september, 2009 vid 18:51

    Dalarö levererade enligt förväntningarna och vi var fler som njöt av många goa timmar på vattnet. Ååå som vanligt hittar ni bilderna från dagen här.

    Piis,
    Filip

  • mexi_

    Medlem
    4 september, 2009 vid 19:17

    Björkvik funkade bra. Körde 5.8 i mellan 14.30-17.30. Många körde 4.5-5.0.Lite byigt och stötigt men en skön avslutning på veckan.

  • nonnos

    Medlem
    5 september, 2009 vid 10:47

    Riktigt nöjd med surfingen på dalarö… Körde 5.5 och startade på schweizerbadet då jag var orolig för att kunna komma tillbaka till startplatsen vid Askfatshamnen… Jag kryssade ut och låg och körde långa fina bogar mellan Askfatshamnen och “röda huset”.

    Rolig med så många ute på vattnet som det var på fredagen, det blir absolut Dalarö igen när vinden tillåter!

  • vindsokaren

    Medlem
    7 september, 2009 vid 20:20
    philippos;573325 wrote:
    Dalarö levererade enligt förväntningarna och vi var fler som njöt av många goa timmar på vattnet. Ååå som vanligt hittar ni bilderna från dagen här.

    Piis,
    Filip

    Kul att man kom med på bild brukar ha med mej kamera men det brukar inte bli nåt för man vill ju surfa varenda minut!

  • claes6

    Medlem
    8 september, 2009 vid 06:44
    philippos;573325 wrote:
    Dalarö levererade enligt förväntningarna och vi var fler som njöt av många goa timmar på vattnet. Ååå som vanligt hittar ni bilderna från dagen här.

    Piis,
    Filip

    Kanonfina bilder – man blir alldeles sjuk av längtan ut till Dalarö!

    Själv stressade jag hem från jobbet, på med utrustningen och tänjde på hastighetsbegränsningarna ut till Björkvik. Det blåste fortfarande som f-n, trots att klockan närmade sig 18. Satte nytt rekord i tid för riggning och ombyte och bokstavligen sprang ner till vattnet. Vad hände? – surprise! – vinden tokdog! Från drygt 10 m/s ner till knappt 5 på några minuter och där står jag med 5.7:an och ser fånig ut. Problemet var att det var det största jag hade med mig, dessutom. Väntar i gott och väl en timme innan jag inser att jag blir skinnflådd om jag inte åker hem och deltar i fredagmiddagen. Då! Precis då, börjar det blåsa igen.

    Nåja, man blev ju blöt i alla fall… :tongue: Och när jag ser bilderna från Dalarö är jag glad för er allas skull som fick en kanondag på vattnet. Ärligt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik eller Dalarö på fredag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.