Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik lördag

  • Björkvik lördag

    Publicerad av jonasp på 23 januari, 2009 vid 12:03

    Det ser helt ok ut för björkvik imorgon. Det borde vara isfritt men är det nån som vet säkert?
    omkring 9-10 är jag där om det inte blir för mycket regn.

    mexi_ svarade 15 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • grrrr

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 20:33

    ja, isfritt.
    I söndags var det en grad i vattnet…

    Jag vet inte om jag är så sugen på att åka när det regnar, defintivt inte kl. 9.

    Kanske kommer förbi för att heja på.

    Är det inte bättre att att starta vid stora eller lilla sand när det blåser från ost? Själva bryggan ligger lite i lä.

  • jonasp

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 20:41

    det är möjligt att vi drar ner dit, om det är värt besväret. Beror på hur det ser ut. de gånger jag kört på o-so har det varit dåligt med vind inne vid sandstränderna så lite guppande ut kan det nog bli i vilket fall som helst.

  • jonasp

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 14:21

    Vart bra i björkvik, 5,7 o plattvatten och bättre väder än längre in mot stan.

  • jesse

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 19:16

    Respect! 😀

  • grrrr

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 22:24

    Respect!

    Ja, verkligen.
    Vädret kanske var bättre men det var inte bra.

    Pratade med några ‘surfande’ kajakare som såg er tidigare, de var superimponerade.

  • wilund

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 23:33

    1 grad i luften och 1 grad i vattnet gav en frisk start på -09 säsongen, det bästa var att vi fick dra på oss dräkterna ombord på en SL-buss som stod och väta in sin nästa tur mot stan , STORT cred till chaffisen.

  • svennebanan

    Medlem
    25 januari, 2009 vid 17:52

    @wilund 527207 wrote:

    1 grad i luften och 1 grad i vattnet gav en frisk start på -09 säsongen, det bästa var att vi fick dra på oss dräkterna ombord på en SL-buss som stod och väta in sin nästa tur mot stan , STORT cred till chaffisen.

    Schysst surfbuss! Åsså standard vinterfrågorna;). Hur länge körde ni, vad hade ni på er och hur mycket frös ni?

  • wilund

    Medlem
    25 januari, 2009 vid 18:44

    blev ca 1,5 timme på vattnet och där var inte kylan något problem , det kalla är ju allt pill på land, så jag la kanske lite för lite tid på att rigga vilket kändes på vattnet , körde Gul 6,5,4 , atan 7mm skor , da kine cwm och 1mm huva ,

  • mexi_

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 08:10

    Grymt, har lagt ner surftankarna tills solen kommer tillbaka…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.