Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik söndag #2

  • Björkvik söndag #2

    Publicerad av mexi_ på 15 juni, 2008 vid 18:42

    Kan absolut vänja mig vid att avsluta helgen med lite skön surf. För andra helgen i rad åkte jag ut till Björkvik vid 14-tiden och fick 3 timmar grymt skön segling. Körde 6.7 och 125l till att börja med, bytte sedan till 96l och hade det hur gött som helst. Hade en skön morgonsurf i tisdags så det var bra utdelning denna vecka. Nästa ser också bra ut, den här säsongen har startat grymt bra!!! Det var någom som tog lite bilder, lägg upp!

    irieman svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • saratoga

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 20:46

    Ok!

    Klart soft dag på Björkvik. Första gången jag vindsurfade där, mest har jag hamnat där i andra ärenden. Varje gång man kör förbi Björkvik med båten håller man alltid på att krocka med en massa segel.

    Lurigt att fota med en kompaktkamera så särskilt många bra bilder blev det ej men jag slänger upp några här… Men nu klagade steffo på att filerna var för stora så jag gör en länk istället…

  • saratoga

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:04

    hmm, gick inge bra, testar i morgon istället…

  • svenne

    Medlem
    15 juni, 2008 vid 21:23

    Jag fastnade på ett båtjobb i Saltsjöbaden, och det verkade inte blåsa hummer direkt. Men men, man lurar sig visst…

  • saratoga

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 06:08
  • irieman

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 08:15

    Blev en riktigt bra dag! Körde freestyle och 6.2. Seglet var lite för litet i början, hade alltid bra planing på vägen ut men på vägen in så stoppade vågorna upp en lite för mycket. Blev dock bättre efter en liten stund, tror det ökade något och det var planing hela tiden! Riktigt kul var det, såg lite tveksamt ut med vinden inne i stan men jag chansade och drog iväg ändå och chansningen gick hem!

    Irie Man

  • mexi_

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:57

    Det blev ju ganska bra bilderm kul!!!

  • anilson

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:58

    kul med bilder.
    Blev en rätt shyst kväll idag med 🙂 var ute en dryg timme med 9.8, lite överriggad på slutet men jag orkade inte rigga om.
    en hel del fans till Esbjörn Svensson som kom och gick (dykaren som avled)

  • irieman

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:52

    @anilson 475511 wrote:

    kul med bilder.
    Blev en rätt shyst kväll idag med 🙂 var ute en dryg timme med 9.8, lite överriggad på slutet men jag orkade inte rigga om.
    en hel del fans till Esbjörn Svensson som kom och gick (dykaren som avled)

    Såg nyheten om att han var död när jag kom hen från Björkvik i söndags, oerhört tragiskt! Har lyssnat mycket på honom både på skiva och konserter och han och trion stod för nå’t helt eget. Undrar vad som hände egentligen?

    Irie Man

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik söndag #2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.