Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda, kör långsamt!

  • Björlanda, kör långsamt!

    Publicerad av the_novice på 15 juli, 2006 vid 18:41

    Snackade med en av de boende i Björlanda idag (han hade tagit ett par öl och var rätt pratglad). Han gillar tydligen att sitta på balkongen och kolla när folk surfar men det är viktigt att folk håller fartgränsen till och från surfet!

    Det skall tydligen bli en ny väg dit från båthamnen och då kommer man inte att behöva köra hela vägen genom villa området, så då blir det nog bättre. Tydligen har en del boende velat stänga av trafiken helt till stranden men det kommer alltså inte att ske, men det gäller att alla respekterar fartgränsen på 30km/h!

    johnjrambo svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • danneman

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 01:16

    Jag försöker hålla 20 km/h hela vägen men det är svårt när man känner adrenalinet pumpa!

  • johnjrambo

    Medlem
    16 juli, 2006 vid 07:35

    Sant så sant, försöker oxå hålla farten men de är svårt när de luktar fet surf.
    Sen tror jag att det faktiskt är 50km/h, det sitter dock en skyllt som de står “max 30km/h”, nu var de 4år sedan jag gjorde teori provet..men har för mig om det inte är en gul/röd skyllt där det står 30km/h på så är det 50km/h som gäller, därimot rekomenderas 30km/h.

    Oavsett så är det respektlöst o dumt att köra som en tok igenom området den sista biten, ingen rolig historia om något skulle hända, ex köra på ett barn påväg till surfet..dem fjuttiga max 1 min man kanske tjänar på att brumma på kanske gör att de inte blir något surf alls den dagen.
    Håll farten!!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda, kör långsamt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.