Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Strand

  • Björlanda Strand

    Publicerad av J.Olssson på 8 september, 2007 vid 15:56

    Körede precis hem från björlandastrand på den lilla vägen precis innan man e framme där alla riggar.
    Väl där på vägen så var det en man som hade lagt ut en frigolitskiva mitt på vägen. jag tänkte att den hade blåst dit, så jag stannade för att gå o ta bort den från vägen.
    MEN då kom den här mannen ut och var ganska så irriterad, (samt påverkad?) och sa att han hade lagt den där för att han ville skälla ut alla surfare som kör där för att vi kör för fort. Men svarar man med en vänlig ton och säger att man skall tänka på att köra sakt så är det inga problem.

    Tänk alltså på att inte köra onödigt fort på denna väg…

    rookie svarade 16 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • johnjrambo

    Medlem
    8 september, 2007 vid 16:57

    ..roligt att du nämner det, tänker inte gå in på detaljer, men svaret på om han/dem var påvärkade är, JA. Dessutom, var dem sugna på slagsmål.

    Så vad har vi lärt oss..
    1: akta er för att flytta frigolitbitar på vägen, det kan vara en gubbe som vill mucka gräl som lagt den där.

    2: sakta ner när ni ser en frigolit bit på vägen.

    3: kör ALDRIG fort på vägen som leder till surfet i Björlanda.

  • rookie

    Medlem
    8 september, 2007 vid 16:57

    Detta problem var även aktuellt för ett par år sedan. Då hotade de boende med att sätta upp bom. Vi skärpte oss då och sänkte farten och allt rann ut i sanden. Det har inte varit några problem sedan dess förrän nu.

    Så jag ber er att sänka farten, släppa förbi mötande bilar på ett smidigt sätt och vinka vänligt åt de boende.

    Peace!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Strand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.