Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Blåser det i tunisien?!?!

  • Blåser det i tunisien?!?!

    Publicerad av mestral på 28 april, 2008 vid 17:43

    Hallå!
    ska till Tunisien (Sousse) i slutet av Juli.
    Undrar om det är någon som varit där och vet om det är någon vind där den tiden på året, är inte så sugen på att bara ligga på stranden.

    Martin

    el-maco svarade 14 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • stinger

    Medlem
    28 april, 2008 vid 19:17

    Jag var där förra året i juli och den veckan jag var där blåste det inte någon vindsurfvind iaf, såg inga prylar heller, inte ens nåt gammalt junk. Varmt och skönt var det…

  • aronh

    Medlem
    29 april, 2008 vid 16:16

    Det verkar inte vara jättemycket vind där men det finns ju möjlighet till att hyra. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57243&highlight=tunisien

  • claes6

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 14:48

    Vet inte hur Sousse ligger i förhållande till Dierba (som också ligger i Tunisien), men där blåser det tillräckligt för att Mistral ska ha ett center i a f. Har en kompis som är där och kitar nu (v 24).

    http://www.club-mistral.com/en/desti…ome/21/genInfo

    ©.

  • tobisa

    Medlem
    10 december, 2008 vid 11:11

    Jag har arbetat i sousse som reseledare april-november.Jag kör själv kiteboard, men hade svårt att hitta både vind och folk som höll på med surfing där.Mitt tips är att du ska åka till djerba om du ska surfa.Där har du bra vind nästan dagligen och bra vatten.

  • mes

    Medlem
    7 februari, 2010 vid 13:57
    Tobisa;520390 wrote:
    Jag har arbetat i sousse som reseledare april-november.Jag kör själv kiteboard, men hade svårt att hitta både vind och folk som höll på med surfing där.Mitt tips är att du ska åka till djerba om du ska surfa.Där har du bra vind nästan dagligen och bra vatten.

    OMG…vi håller på att hamna där…Naxos tokbokat och Djerba finns kvar och verkar prisvärt. Vore kul att hyra en dag eller två…ska genast söka på google…

  • macedu

    Medlem
    7 februari, 2010 vid 14:47

    Har varit i tunisien många gånger, Sousse mest och på 2 veckor i juni sist såbrallade det 2 gånger ordentligt men sen inget att tala om. Gångerna innan mestadels lungt….
    Så inget surfmecka direkt :-(, det gäller att ha riktigt flyt……

    /mac
    [IMG]file:///D:/Alla%20Bilder/Tunisien%202007/Picture%20029.jpg[/IMG]

  • macedu

    Medlem
    7 februari, 2010 vid 14:48

    @MacEdu 597666 wrote:

    Har varit i tunisien många gånger, Sousse mest och på 2 veckor i juni sist såbrallade det 2 gånger ordentligt men sen inget att tala om. Gångerna innan mestadels lungt….
    Så inget surfmecka direkt :-(, det gäller att ha riktigt flyt……

    /mac

  • el-maco

    Medlem
    8 april, 2010 vid 11:57

    Var utanför Hammamet under höstlovet 2009.
    Blåste i stort sätt ingenting och vad jag såg så var det ingen uthyrning i närheten i a f.
    Såg dock en gammal 80-talare som låg och skräpade i strandkanten.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Blåser det i tunisien?!?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.