Senaste nytt Forums Vågsurfing blivande vågsurfare

  • blivande vågsurfare

    Publicerad av victor1990 på 16 december, 2008 vid 13:35

    Tjena!
    Hade tänkt att börja vågsurfa. Håller på med vindsurfing nu men vill gärna kunna vågsurfa oxå! Vad är det för en bräda man ska ha som nybörjare? Vilka märken är att rekommendera? Var finns spotarna nära mig? Bor i Höllviken, utanför Malmö, är vågorna tillräckliga i Kämpinge och Skanör/Falsterbo? Bra tips på vågsurfingfilmer som kan vara nyttiga att se?

    Mvh Victor

    nisse_surf svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • bohm

    Medlem
    17 december, 2008 vid 08:53

    Börja inte med för liten bräda. Då finns risken att du ger upp, för det är för svårt. Börja exempelvis med en minimal runt 7,5 fot.
    Kämpinge/skanör/falsterbo har tillräckliga vågor och det funkar, men det är rätt stökiga vågor. Bäst av de tre är kämpinge jämte kanalen om det blåser SO. Ibland blir det ok på norra sidan om hamnen i skanör vid SV vindar.

  • ove226

    Medlem
    19 december, 2008 vid 18:56

    jag började på en bic minimal 7.9. en perfekt nybörjarbräda om jag får säga det själv. håller för allt och stabil i vattnet. om du börjar på en sån eller liknande kommer du fort upp och kan börja utvecklas direkt. sedan är det bara att krypa nerdåt i storleken på bräda om du vill det. lycka till

  • victor1990

    Medlem
    28 december, 2008 vid 17:07

    Tack för svaren!

    Mvh Victor

  • victor1990

    Medlem
    30 december, 2008 vid 20:59

    Det är ingen som har en nybörjarbräda till salu?

    Mvh Victor

  • nisse_surf

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:18

    Tjenamojsan! jag tror att det finns en del på österlen. haväng har jag varit mycket där har de kanske tillräckligt om det blåser från rätt håll. Iallafall där jag har varit före mästa. Jag bor också i skåne en bit från malmö då men har släktingar där. har badat en del där men har aldrig sätt vågot där. När det väl är stilla ppå västkusten öär det stilla osm fan. Är det vågor där är de säkert över 2 meter. Ostksten är ofta vågor och lagom stora för surfing tror jag iallafall. Lycka till!! jag är också lite nybörjare. Det är skojj som satan!

  • victor1990

    Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:47

    Var surfar du för någonstans nisse_surf?
    /Victor

  • nisse_surf

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 13:49

    typ lite haväng yngsjö och åhus när det e vågor då såklart men jag e rätt ny med så jag tar inte sådanna feta vågor dock duger för mej där jag är iaf=)

  • victor1990

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 14:07

    Var går de största vågorna i Åhus?
    /Victor

  • nisse_surf

    Medlem
    9 mars, 2009 vid 16:27

    ah i åhus ska jag vara ärlig har jag bara åkt boogie där:/ dock men den dagen blåste det fins och det var rätt nära bryggan vad jag kommer ihåg..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing blivande vågsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.