Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • Knatte

    Gäst
    17 juni, 2010 vid 22:13

    Fram med plånboken och fynda hårt..
    http://www.blocket.se/halland/Vindsurfing_komplett_27708042.htm?ca=15&w=2

    5507617396.jpg

    Pris: 8 500:- Lån: 199 kr/mån Typ: Dyk & Vattensport Varberg: Visa var

    Säljer min vindsurfingutrustning pga tidsbrist.
    Det som ingår är följande:

    – 2 brädor (Båda racing)
    – 4 segel, Neil Pryde world cup (5.0, 5.8, 6.3, 6.8)
    – 2 master 430 & 460cm (odelbara)
    – 2 bommar
    – våtdräkt stl 50
    – plus lite annat

    Priset kan diskuteras vid snabb affär.

    Gött att priset kan diskuteras:cool2: Grejerna verkar ju vara mitten av 90-talet rakt av….:mad:

  • holm_martin

    Medlem
    25 juni, 2010 vid 16:05

    Halloj, jag hade lite tid över och letade efter fynd på blocket, och råkade hitta denna, nån som vet något om denna modellen? :confused2:
    http://www.blocket.se/eslov/Surfingbrada___diverse_27999760.htm?ca=23_11&w=1
    http://213.132.112.100/images/73/7350939343.jpg

    _____
    Pris: 1 000:- Typ: Dyk & Vattensport Eslöv: Visa var

    Surfingbräda,mast, bom och 2 segel, BRA NYBÖRJARBRÄDA!

    Telnr: +4646 – 209794
    ______

  • holm_martin

    Medlem
    25 juni, 2010 vid 16:12

    Halloj, jag hade lite tid över och letade fynd på blocket när jag hittade detta, någon som vet något om denna modellen? :confused2:
    Det ser mer ut som en gigantisk skida för mig,, 🙂

    http://www.blocket.se/eslov/Surfingbrada___diverse_27999760.htm?ca=23_11&w=1
    _____
    Pris: 1 000:- Typ: Dyk & Vattensport Eslöv: Visa var

    Surfingbräda,mast, bom och 2 segel, BRA NYBÖRJARBRÄDA!

    Telnr: +4646 – 209794
    _____

  • Knatte

    Gäst
    26 juni, 2010 vid 08:47

    Vet inget om modellen, men kan ju säga att det är:blush: skräp i alla lägen..
    Möjligen kan flytvästarna vara något att ha. Resten i Containern..

  • rasmus_w

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 14:20
    tsss;610811 wrote:
    Pris: 5 000:- Typ: Dyk & Vattensport Österåker: Visa var

    Exocet cruiser L med rigg, segel 2,6. Använd ett fåtal gånger. ring för mer info.

    På varje marknad finns två slags idioter: de som tar alldeles för mycket betalt och de som tar alldeles för lite.

    Det här är snudd på andra kategorin. Värdeminskningen på stora nybörjarvänliga brädor är inte i närheten av vad den är för små brädor. Visst har t.ex en dufour Wing från -84 värdeminskat till ca noll, men nybörjarmarknaden ser helt annorlunda ut jämfört med småbrädemarknaden.

    Nybörjare vill ofta köpa begagnat för att hålla investeringen nere när de provar sin nya sport. Det leder till ständig brist på beggade nybörjarbrädor och håller priset uppe. På småbrädor ser det helt annorlunda ut, seglarna är fast sen länge och vill alltid ha det senaste.

    Alltså finns ett stort överflöd på begagnatmarknaden och begagnatpriset ligger alltid i botten. Priset sjunker till noll på 5-10 år. För en nybörjarbräda är värdeminskningen lite drygt en tusenlapp per år.

  • surfslusken

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 19:35

    Du kan inte fixa till nån sorts graf (gärna en färglad sak) som förtydligar dina teorier om värdeminskningen för olika brädtyper?

  • rad

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 16:13
    Holm_Martin;618621 wrote:
    Halloj, jag hade lite tid över och letade fynd på blocket när jag hittade detta, någon som vet något om denna modellen? :confused2:
    Det ser mer ut som en gigantisk skida för mig,, 🙂

    http://www.blocket.se/eslov/Surfingbrada___diverse_27999760.htm?ca=23_11&w=1
    _____
    Pris: 1 000:- Typ: Dyk & Vattensport Eslöv: Visa var

    Surfingbräda,mast, bom och 2 segel, BRA NYBÖRJARBRÄDA!

    Telnr: +4646 – 209794
    _____

    Hehe, jag kan lite om den där!! Tror den hette Rocker, farsan hade en fast med röd tejp istället för gul:) Gryyyyyymt stabil, mina första surf år spenderades ståendes på fören medan farsan seglade! Fenan där bak stack man ned från ovansidan, inga skruvar, plast mot plast helt enkelt!
    Vill minnas att konstruktören sägs ha släpat ett stort block tvål eller liknande efter båten och sedan kopierat formen till surfbrädan!

    P.S. Och det där är ingen bräda man köper…D.S

  • windmiller

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 20:43

    Känns lite som att de är de som inte är medlemmar på Surfzone som surfar omkring på dessa reliker till brädor, de lever ju i en helt annan värld och vänder sig till Blocket för att köpa eller sälja “nytt”. Blocket får ändra sitt namn till “Stenblocket” :laugh:

    Mohahaha

  • tsss

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 22:39

    Kanske ett fynd

    Möjligen att priset är i överkant men grafiken på denna bräda gör ju att man verkligen är frestad!! Obs ingen ironi. Någon som vet när den tillverkades? Har aldrig sett något liknande…

    2500 är kanske väl mycket för ett kit med glasmast osv men grafiken uppväger en hel del

    Ligger på Blocket just nu

  • kinetic

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 22:42

    Brädan är från -91! Comet var en sk “330”, fanns även en mindra variant “Comet Slalom”. Hade sjäv en F2 Orbit (290cm/125liter, liknande grafik på brädan, minns jag rätt så var det “kosmonauter o satelliter” på den..)

  • Knatte

    Gäst
    1 juli, 2010 vid 18:19

    F2 var ju helt sjövilda i sin grafik några år:grin: De hade bla Gorbatjov på sina slalombrädor nåt/något år

  • janne_b

    Medlem
    11 juli, 2010 vid 08:02
  • cilrag

    Medlem
    11 juli, 2010 vid 21:20

    Haha, har också båda dessa brädor liggandes i sommarstugan, lasern var det första jag testade på i vindsurfing väg 😀

  • mr-jibe

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 13:32
    tsss;610811 wrote:
    Kanske inget fel med priset, har aldrig sett sån här Exocet. men ändå litet udda? Finns säkert en förklaring

    man undrar ju varför hon säljer, kanske riggen inte lirade så bra med brädan?
    (Brädan storlek L troligen på uppåt 200 liter, riggen ett 2,6 segel. Tttta längst ned till höger på bilden där står segel och bom)

    Vindsurfingbräda Sökresultatet | Nästa »

    Säljes av Marianne. Insänd 9 maj 20:52. Ta bort, ändra, förnya din annons.

    Pris: 5 000:- Typ: Dyk & Vattensport Österåker: Visa var

    Exocet cruiser L med rigg, segel 2,6. Använd ett fåtal gånger. ring för mer info.

    Jag är köparen till denna 😛 riggen sög lejonkula, liten så in åt… Brädan gick inte framåt knappt alls och riggen va för liten för att ta mig uppvind 🙁 Och när det blåste mycket så var avdriften mycket större än den faktiska sträckan man kom framåt. I detta fall va det brädan jag ville ha och jag fick seglet som en bonus, fick detta paket för 4500kr så pengar tillbaka och lite till när jag säljer den nästa sommar 😛 Men farsan min gjorde ett mycket bättre klipp, en fanatic viper från 08, fin som fan med rigg neilpryde solo grönt och svart *avundsjuk*. Jag lovade att vara nöjd och att seglet var lagom för en nybörjare som jag men efter 2:a gången hade jag tröttnat så jag började sno farsans segel och ut och smygsurfa utan att han visste eller va med, han “retade” mig på skojj för att jag “va och är nöjd” med seglet, vilket jag verkligen inte va. men nu sticker vi till nya fina sommarstugan på gotland så då tvingade jag far min till en ny rigg, neil pryde supernova 7.5 med bom och allt som klockar med brädan i sig mycket mycket bättre då denna bräda är som en badbrygga som plöjer fram så lite hjälp på travet 😉

  • vindsokaren

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:44

    Säkert en bra barn rigg som du fick med!

Sida 25 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.