Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • henryk

    Medlem
    12 september, 2013 vid 14:04

    @UFO 715887 wrote:

    http://www.blocket.se/dalarna/Windsurfing_Neil_Pryde_49014565.htm?ca=23_10&w=3

    Den där bommen har han nog gjort i träslöjden..

    Nja – kultgrejer det där, en windsurfer orginal med orginal träbom, måste ju varit en av de tidigare bädorna i Sverige 🙂

  • booman

    Medlem
    12 september, 2013 vid 17:45

    @henryk 715935 wrote:

    Nja – kultgrejer det där, en windsurfer orginal med orginal träbom, måste ju varit en av de tidigare bädorna i Sverige 🙂

    Var faktiskt en sån som jag gjorde mina första “stapplade steg” på, men den hade även centerbordet i trä…! 🙂 SMS:ade annonsören om att det nog var ett lite högt pris, för nån vecka sen, hänvisade även till den här tråden… Men fick varken svar eller nån reaktion på annonsen… Tänkte att han skulle undvika att hamna här… 😉

  • htn

    Medlem
    15 september, 2013 vid 13:42

    Det här kanske inte passar in i tråden.
    Kan va ett riktigt klipp om nu brädan och de övriga moderna prylarna ingår för 500:-
    En nolla fel kanske?
    http://www.blocket.se/stockholm/Windsurfingbrada_kanonpris_49378966.htm?ca=11&w=1

  • tsss

    Medlem
    3 oktober, 2013 vid 21:07

    nya rekordnoteringar

    för bara 5 lakan kan denna brädan bli din. Pris till årets superoptimist kanske

    Finns i Umeå

    http://www.blocket.se/vasterbotten/Vindsurfbrada_49757523.htm?ca=11&w=3

    Fan nu lyckades jag ladda upp en jpg-fil efter att ha misslyckats tidigare

  • swe-496

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 04:19

    Han kan få 50:- om han kör det till tippen själv.

  • electric

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 09:54

    Annonsen är borttagen nu. Kanske beror det på att jag igår mailade annonsören med ett skarpt påpekande om att det vore att luras att sälja sådant till någon okunnig? Skrev att det enda som möjligen är något att ha är riggen, som kan användas för issurfingändamål.

    /Lars

  • electric

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 10:05

    Egentligen kanske man borde ta fram ett allmänt “standardsvar” att använda för alla de som försöker prångla ut gamla grejor till hutlösa priser. Det ligger ju en hel del ute på blocket – och nya tillkommer. Men den här som nu togs bort var nog den värsta (med tanke på priset).
    /Lars

  • tsss

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 13:45

    @Electric 716908 wrote:

    Egentligen kanske man borde ta fram ett allmänt “standardsvar” att använda för alla de som försöker prångla ut gamla grejor till hutlösa priser. Det ligger ju en hel del ute på blocket – och nya tillkommer. Men den här som nu togs bort var nog den värsta (med tanke på priset).
    /Lars

    hej Lars

    Kanske en bra idé? En del försöker ju luras för att tjäna en hacka medan andra tror att eftersom den ju kostade 14 papp som ny så bör den ju vara värd 5 tusen 30 år senare.
    Och blir någon lurad att köpa för dyr eller för liten bräda så mister ju windsurfingen kanske en utövare.
    Ett informativt mail med klocka synpunkter och en vädjan att för sportens skull osv

    Som vi kunde vara flera som undertecknade i egenskap av klubbfunktionärer för t ex Södertörns och TWC och som någon sen skickar ut.

    Tomas

  • electric

    Medlem
    4 oktober, 2013 vid 20:34

    @tsss 716920 wrote:

    hej Lars

    Kanske en bra idé? En del försöker ju luras för att tjäna en hacka medan andra tror att eftersom den ju kostade 14 papp som ny så bör den ju vara värd 5 tusen 30 år senare.
    Och blir någon lurad att köpa för dyr eller för liten bräda så mister ju windsurfingen kanske en utövare.
    Ett informativt mail med klocka synpunkter och en vädjan att för sportens skull osv

    Som vi kunde vara flera som undertecknade i egenskap av klubbfunktionärer för t ex Södertörns och TWC och som någon sen skickar ut.

    Tomas

    Precis – sporten kan mista en utövare! Å andra sidan, med ett vettigt pris, typ 100 kr (!) för såna där gamla (men fungerande) grejor. kanske man kan få in nån ny i sporten! Jag har stött på flera som egentligen vill pröva på, men backar när den enda chansen för att komma in i den “moderna” sporten är att lägga minst typ 5 tusen kr bara för ett begagnat kit med kanske två segel. Och så behövs våtdräkt …

    Nåväl, nu skissar vi på något! Kan du börja med nåt utkast så fortsätter jag 🙂 .

    /Lars

    PS. Så här skrev jag till den nu aktuella surfaren:

    Hej.
    Som aktiv vindsurfare sedan 1980-talet kan jag inte låta bli att reagera
    på din annons om vindsurfbräda – för 5000 kr! Det rör sig ju om grejor
    som är 30 år gamla! Hur oanvända de än är så är deras marknadsvärde i
    princip lika med noll.
    Jag är med i styrelsen för Södertälje Windsurfing Club, och vi kastade 5
    sådana här utrustningar till återvinningen förra hösten när vi rev vår
    surfbrädbod. Ingen ville ha dem! Det är ju helt andra grejor som nyttjas
    nu för tiden – enormt mycket enklare (och roligare) att köra på. Den som
    ev. nappar på din annons, ovetande om hur läget är idag, kommer helt
    enkelt att bli lurad. Därför tycker jag du ska ändra priset till
    “skänkes”. Dock kanske riggen (mast, bom, segel) kan intressera någon
    is-surfare. Då spelar det ingen roll med “enklare” grejor; faktiskt bara
    bra för då gör det inget om man skadar dem. Jag kör faktiskt själv med
    liknande grejor på isarna.

    Med surfhälsningar,
    Lars Klasén
    telgesurf@gmail.com, http://www.telgesurf.se

    DS

  • vindsokaren

    Medlem
    12 november, 2013 vid 15:17

    Eller så lägger man in en bild på frun eller nåt när man ska köpa segel.
    http://www.blocket.se/goteborg/Vindsurfingsegel_49611071.htm?ca=11&w=3

  • tsss

    Medlem
    12 november, 2013 vid 20:50

    Ang vad Vindsökaren skriver ovan om konstig annons

    Visst är det en lustig Köpes annons. Ska killen bli en ny Jesper Andersen och plocka ihop kit för försäljning? För inte tänker han väl ha en linje med 8 olika fabrikat i?
    (Skriver så här: Om du har Maui-sails så ligger du bra till, dom är mina favoriter .annars är jag också intresserad av andra segel som tex: Gaastra, Neil Pryde (Warp Speed är min favoritmodell av Neil Pryde) Simmer, Vogel Mayer och North. Även andra märken är intressanta, “helst nyare än 2005 men även äldre segel är intressanta…” )
    Någon som känner denna Lennart Larsson eller hans fru (på bilden!) och vet vad han har i kikaren eller som kanske sålt något segel till honom?

  • electric

    Medlem
    13 november, 2013 vid 00:15

    Denne Lennart Larsson har en enskild firma i Göteborg vid namn Avanti med verksamheten “INKÖP OCH FÖRSÄLJNING AV SPORT-, FRITIDS- OCH BÅTARTIKLAR, KLÄDER, SKOR OCH BÅTTILLBEHÖR”. Kan ju förklara en del (frånsett fotot …).

    /Lars

  • vindsokaren

    Medlem
    15 november, 2013 vid 17:46

    Börjar likna bilköparna som skriver på blocket typ så här:köper din bil, betalar bra,alla märken även defekta,ring så kommer jag å köper bla bla bla.

  • tsss

    Medlem
    1 december, 2013 vid 22:56

    Rätt pris 1:- för museiföremål. Dock i sista sekunden för 1 dec ska den till återvinningen, enligt annonsören

    Tyvärr så har vi väl inget windsurfmuseum i riket? Vet inte vad Riksidrottsmuseet har får något?

    Från mitten av 70-talet?

  • puklars

    Medlem
    3 december, 2013 vid 22:29

    Wow! Vilka linjer! Ovanligt med juniorbrädor från den tiden. Rejält bred också ser det ut som. Dra dit en ny rigg och kör!

Sida 40 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.