Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • sailortrash

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 19:12

    @SWE 496 713820 wrote:

    Har nu anmält *** till Blocket.se för oseriösa och felaktiga annonser.
    Sailortrash. Jag mailade honom om samma Starboard och fick samma svar från hónom. Frågade en del om de brädorna men har inte fått något svar…. Påtalade samma sak men fick svaret att det visst var den årsmodellen han skrev.

    Ja det han säljer är en salig blandning kryddat med lite skumma tillbehör (skateboard griptape som halkskydd T.ex). Man får ju känslan av att han vart och rövat en container på ngn surfklubb och nu försöker tjäna en slant med halvärliga metoder…

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • deimos

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 09:18

    @PukLars 713775 wrote:

    http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfingbrada_48512732.htm?aw=1

    Wow.

    Fast det är ändå lite respekt att ha en bräda som kräver skepparexamen att framföra och en lots när man ska in i hamnen.

  • swe-496

    Medlem
    5 augusti, 2013 vid 11:33

    Skickade mail till ovanstående säljare…(inte Deimos eller PukLars) utan han som har annonsen. Skickade nedanstående till honom….

    “Hej.
    Jag måste som erfaren vindsurfare/brädseglare få tala om för dig att brädan och seglet du säljer inte är värt 6000:- utan snarare 60:- om du nu lyckas få någon köpare… Din utrustning passar bäst på en återvinningscentral. Dagens utrustning är mycket mer lätthanterligt och användarvänligt för en nybörjare t ex.

    Mvh Mattias”

    Får se vad man får för svar, Tycker nog att grejerna passar bäst på återvinningscentralen eller liknande…

  • tsss

    Medlem
    16 augusti, 2013 vid 21:11

    Nä, Maria i Göteborg är inte samma person som ***. Däremot så uppträder denne Jesper under namnet Anders och nu 15 aug har han bytt kön o kallar sig Charlotte. Säljer konstiga paket med mystiska beteckningar t ex “intermediär” och “funktionella tillstånd” betyder “halvduktig” resp “fungerande”

    Här är hens senaste annons:

    6 st kompletta vindsurfing kits: 100-250liter
    Säljes av charlotte. 15 augusti 08:34. Ta bort, ändra, förnya annonsen.

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • bicless

    Medlem
    16 augusti, 2013 vid 22:10

    Samma kille har köpt några småprylar av oss för nästan ett år sen som han inte betalat trots påminnelser. Alla vindsurfare betalar alltid det dom köpt utom just denna kille. En 100%ig skojjare gissar jag.

  • swe-496

    Medlem
    17 augusti, 2013 vid 00:33

    Har anmält *** för oseriösa annonser. Det var innan han bytte namn och kön. Dags att anmäla för bedrägeri nu kanske?
    Dessa oseriösa element måste bort från vår sport.

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • pedersen

    Medlem
    17 augusti, 2013 vid 07:00

    Jag tror Charlotte är hans fru. Båda namnen fanns med på hans “offert” typ Charlotte och ***. Har slängt den, men jag har för mig detta.

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • tsss

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 13:53

    Såg att hen nu heter Jes och att han säljer Formulabräda mm i Bromma… Häromdagen.

    men en bräda som jag verkligen skulle vilja ha på väggen är nedanstående Bullit. Tyvärr vill säljaren ha 6 tusen för paketet, men jag ska bjuda tiondelen o höra vad han säger. Brädan vore suverän att ha på väggen i vardagsrummet.
    Någon som haft en sån här o kan lämna info om när och hur stor mm?

  • dr-masse

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 14:00

    @tsss 714780 wrote:

    Såg att hen nu heter Jes och att han säljer Formulabräda mm i Bromma… Häromdagen.

    men en bräda som jag verkligen skulle vilja ha på väggen är nedanstående Bullit. Tyvärr vill säljaren ha 6 tusen för paketet, men jag ska bjuda tiondelen o höra vad han säger. Brädan vore suverän att ha på väggen i vardagsrummet.
    Någon som haft en sån här o kan lämna info om när och hur stor mm?

    Oh, snacka om nostalgi! Tror på 295, måttet som ‘gällde’ för en slalombräda av denna typ.

    Hittade nu. 1991:

    http://hitthewave.files.wordpress.com/2011/05/f2-windsurfing-range-1991.jpg

    Rätt mycket skoj på den sidan:

    http://hitthewave.wordpress.com/2011/05/02/windsurfing-brochures-ads-80s-90s/

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 14:02

    F2 Sputnik 270 från samma år är ju ännu coolare med en surfande Gorbatjov… 🙂

  • swe-496

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 19:06

    Han är ju inte sann den där ***…
    3-4annonser under olika namn..
    Trist att en sån människa ska kunna sälja på folk saker i tron att de köper en viss årsmodell när det i själva verket kan vara av en helt annan årsmodell. Man undrar ju lite vart han har fått tag på alla grejer.
    F2 Courserace XL t ex… Den kom väl i början av 2000-talet har jag för mig. Jag hade en XL och sedan en XXL och det var som sagt i början av 2000-talet

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • htn

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 13:06

    @SWE 496 714808 wrote:

    Han är ju inte sann den där ***…

    Nu är annonsorten Bromma:
    http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfing_paket_nyborjare__erfarna__junior_48884648.htm?ca=11&w=3

    Och Göteborg:
    http://www.blocket.se/goteborg/Vindsurfing_kits_for_nyborjare_och_erfarna_48889471.htm?ca=11&w=3

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • swe-496

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 17:49

    Anmälde honom igen för några dagar sen och påpekade att han annonserar under flera olika namn. Denna gången anmälde jag för misstänkt bedrägeri. Det är bedrägligt att sälja en vara under förespegling att det skulle vara av en årsmodell då det egentligen är en helt annan och ofta äldre i hans annonser.

  • tsss

    Medlem
    24 augusti, 2013 vid 20:30

    en kille från västkusten har satt rekord vad gäller informativa annonser. Han säljer 3 brädor, 4 segel osv till högstbjudande. Ingen årgång, storlek eller ev märke anges. Dock finns en bild som mycket informativt visar prylarna

  • ufo

    Medlem
    10 september, 2013 vid 18:53

    http://www.blocket.se/dalarna/Windsurfing_Neil_Pryde_49014565.htm?ca=23_10&w=3

    Den där bommen har han nog gjort i träslöjden..

Sida 39 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.