Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • swe-496

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 22:03

    Kanske dags att börja kolla på blocket efter stulna saker. Verkar ju som att det kan vara inte helt ärliga prylar den där “Anders” försöker sälja.

  • pedersen

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 08:06

    Mannen heter *** och bor i Malmö. Om man tar kontakt med honom via Blocket skickar han en offert på PDF med olika “paket”. Paketen känns som ett ihop-plock med informationen “Allt som behövs för att vindsurfa finns med dessa vindsurfing kits: Paket 1) och 2). Allt tilbehör är uppgradera till nytt 2013 års modeller = varje vindsurfing-paket är liga bra som nya!”

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
  • pedersen

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 08:10

    ……..”1 st nästan ny free-rider vindsurfing modell RRD SX135 liter inkl. original fena 49 cm, 8m2 segel, alu-bom, carbon mast (2 delar) allt i absolut perfekt skick – Pris bud !! (min. Sek. 6.000)
    OBS: Allt som behövs för att börja vindsurfa finns med dessa vindsurfing kits. “

    RRD SX135 nästan ny! Är det inte en slalom från 2005?

  • swe-496

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 04:37

    Kanske skulle anmäla honom som oseriös säljare på blocket?
    Han har inte många rätt när det gäller modellnamn och årsmodell.

  • swe-496

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 04:47

    Har mailat och frågat Andersen om Storaboard 160-paketet. Låter ju rätt billigt med tanke på att det är med segel, mast, alu-bom m m. Frågade om fler bilder och vad det är för segel mast och bom. Ska bli intressant att se svaret. Beroende på svaret så ska jag se om det kan vara läge att anmäla annonsören för oseriösa annonser.

  • tsss

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 07:59

    jag mailade o frågade om nybörjarbrädor. Fick ovan nämnt pdf med beskrivning av 6 brädor, eller brädpaket. Ofta ingick 2 segel men framgår ej hur gamla dom är. Det som han skriver om på sitt konstiga språk är att han kittat upp grejerna med nya hängselelinor, ny mastfot och nollförlängare, ny footstraps mm Och då står det att det är årsmodell -13.
    dyraste “nybörjarbrädan” är en Fanatic Ultra Cat för 5½ tusen. Inte ett ord om att den är från början av 80-talet. Litet ruttet att inte tala om att det finns moderna nybörjarbrädor av en helt annan o bättre karaktär för rookies.
    Och glasfibermaster samt några aluminiummaster, inget kol här
    Verkar som ett krångligt sätt att försöka göra en hacka på gamla grejer. känns litet debilt i mitt tycke…

  • sailortrash

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 19:32

    Jag mailade faktisk killen ang. Starboard 160. Den var såld, och då sa han att det precis kommit in två f2 formula 2011, modell FX VI. Då konfronterade jag honom med att FX VI var 08-09 modellen, vilket han erkände men förklarade att han köpt båda i Sverige 2011 (?). 10.000 vill han ha styck så jag avböjde även om de var nya…
    Jag fick också pdf med konstiga paket…

  • puklars

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 12:04
  • jojjo

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 16:45

    @PukLars 713775 wrote:

    http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfingbrada_48512732.htm?aw=1

    Wow.

    Ingår badkaret som tillbehör???

  • macedu

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 17:11

    6000 spänn, tjeeeeeeena…………..

    Hifly, notera mastfästen (snabbkoppling) i 2 lägen! Lätt och Hårdvind 🙂

    /m

  • sailortrash

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 19:39

    Shaajt vilken felinformerad snubbe…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 21:02

    Kan det vara mitten 80-tal? Då existerade knappt någon som hette Robin (frånsett Hood). Grabben lär ha ärvt brädan.

  • tsss

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 22:17

    Det är denna ovanstående bräda som Robin vill ha 6 tusen för.

    Det sorgliga är om han lyckas, då har windsurfingen tappat ytterligare en möjlig utövare…

    Funderar på att erbjuda honom en hundring till bensin för utflykten till närmsta återvinningsanläggning…

  • gogeli

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 17:51

    Nu är man själv helt ny här på surfsidan.
    Men en liten fråga är denna “Jesper från Malmö” samma figur som annonserar under namnet “Windsurfingmaria” tror ja det var. Men det kan vara helt fel..
    Man ligger själv å skannar blocket/(å denna sida förstås) efter lämplig update av min gamla bräda.

  • swe-496

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 18:20

    Har nu anmält *** till Blocket.se för oseriösa och felaktiga annonser.
    Sailortrash. Jag mailade honom om samma Starboard och fick samma svar från hónom. Frågade en del om de brädorna men har inte fått något svar…. Påtalade samma sak men fick svaret att det visst var den årsmodellen han skrev.

    • Detta svar ändrades 4 år, 11 månader sedan av  admin.
Sida 38 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.