Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • ludde_l

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 11:20

    Man kanske ska skicka en länk till den här tråden till de som försöker sälja sitt junk till fantasipriser!

  • booman

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 11:46
    Ludde_L;535791 wrote:
    Man kanske ska skicka en länk till den här tråden till de som försöker sälja sitt junk till fantasipriser!

    Det har jag faktiskt gjort nån gång, bla till en som sålde ett mistralpaket (malibu tror jag det var) för 11000:-. årsmodel -89-90 nånting… Såg ju fräscht ut iofs, men jag fick till svar vad det kostade nytt och det här paketet är minsann värt varenda krona.:grin:
    “Rätt köpare så” och köparen hade tydligen blivit jättenöjd… (fick mail om det senare, och jag hade ingen aning om vad jag pratade om…suck!) Undrar det jag, när den får veta lite mera…!?
    Man önskar ju ibland att man kunde kommentera annonser även på Blocket…

    Men helt klart är det en bra ide’ att länka till den här tråden så att de i alla fall får sig en tankeställare, någon borde ju ta åt sig tycker man…:tongue:

  • rasmus_w

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 11:58

    @BooMan 535792 wrote:

    Det har jag faktiskt gjort nån gång, bla till en som sålde ett mistralpaket (malibu tror jag det var) för 11000:-. årsmodel -89-90 nånting… Såg ju fräscht ut iofs, men jag fick till svar vad det kostade nytt och det här paketet är minsann värt varenda krona.:grin:

    Om de där typerna tänker likadant när det gäller datorer så borde man ju leta upp exempelvis en tidig 386:a och sälja till dem. De första 386-datorerna kostade ju uppåt 50.000, eller om det var ännu mer. 🙂 En Macintosh II kan också vara en variant.

  • alex_

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 19:19

    lite trist att så fort länkarna hamnar på steffo så “försvinner” anonserna väldigt snabbt… kanske ska förevigas med printscreen i fortsättningen?

  • booman

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 21:00
    Alex_;535884 wrote:
    lite trist att så fort länkarna hamnar på steffo så “försvinner” anonserna väldigt snabbt… kanske ska förevigas med printscreen i fortsättningen?

    Precis… eller “Skärmklippverktyget” i Vista a’la den här…

  • rmz

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 21:10

    Blocket superstar……………NOT!

    http://www.blocket.se/vi/20745057.htm?ca=22_s

  • booman

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 21:16
    rmz;535920 wrote:
    Blocket superstar……………NOT!

    http://www.blocket.se/vi/20745057.htm?ca=22_s

    😉

  • alex_

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 09:39

    Den där för 1000 spänn var ju rena stöldgodspriserna! Det är ju bara fjolårets! Jävla prylbögar som ska ha det senaste! 😉

  • jester

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 10:15

    Prutar man en lusentapp på formula-kittet så är det ju prisvärt, till o med… Fenorna såg ju fina ut, tex…

  • Knatte

    Gäst
    20 mars, 2009 vid 10:26

    @Jester 535995 wrote:

    Prutar man en lusentapp på formula-kittet så är det ju prisvärt, till o med… Fenorna såg ju fina ut, tex…

    Håller med om det inte var så farligt dyrt, även om det kanske inte var årets klipp:smile:

  • jester

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 10:28

    Var ju en kolbom med oxå… Nästan så man blir sugen o slå till själv… 🙂

  • ludde_l

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 11:16

    Men Formulapaketet var nog ingen seriös blocketannons, det stod ju inte ens att det var ett bra nybörjarpaket som tydligen är praxis för dessa annonser!

  • booman

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 12:03

    Nytt bidrag…

    900:- för denna. ligger på blocket nu men ingen bild. Fick dem på mail för en liten stund sen… Jag tror jag avstår…:wink: (Vilket jag vänligt meddelat…)

    http://www.blocket.se/vi/20756378.htm?ca=6_s

  • jps

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 12:09

    Intressant grepp där med samma typ av skrovform med kanter som man har på undersidan av speedbåtar för bättre släpp.

    Undrar om den går så fort så att man kan känna av det bättre luftsläppet som det ger på ovansidan av brädan? 😉

    Om man får upp den i sisådär 500 knop kanske det spelar roll…

  • robin

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 12:43

    Jag tycker att Starboardpaketet var riktigt bra. Skulle allt säljas löst får man nog 1000-1500 för bräda + fenor + bag, 1000 för seglet, minst 1000 för masten och minst 1000 för bommen. Sammanlagt minst 4000 och troligen mer.

    Om bara masten och seglet passar ihop är paketet är perfekt för någon som vill ha billig lättvindssegling. Hade paketet funnits i Stockholm hade jag blivit riktigt sugen själv.

Sida 9 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.