Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing blogg från Tarifa

  • mushu

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 13:23

    hehe generalen har anlaent till tarifa ser jag..kommer mer av det snart hehe

  • kitefredrik

    Medlem
    12 mars, 2008 vid 10:34

    Shit va najst, grymt avis på era 4 månader!

    Längtar till Valborg då vi kommer ner ett gäng från Malmö/Sthlm å hjälper till å fylla lagunen…

  • psychonauten

    Medlem
    12 mars, 2008 vid 12:23

    @Mushu 451051 wrote:

    hehe generalen har anlaent till tarifa ser jag..kommer mer av det snart hehe

    Bra, vi behöver nån slags instruktör, det är inte lättaste tricket att få till! Det är svårt med spänsten och den rätta looken 😀

    Fler pics från lagunen från igår finns uppe nu 🙂

  • dr-feelgood

    Medlem
    15 mars, 2008 vid 20:59

    satan va fin utsikten ar fran bilen…Sitter nu i V:smile: erbier o gottar mig men tackar o bugar for tiden i bilen. Nar ni behover en maergspik till frakturerna sa ring bara Papa…

  • psychonauten

    Medlem
    16 mars, 2008 vid 21:45

    @dr feelgood 452071 wrote:

    satan va fin utsikten ar fran bilen…Sitter nu i V:smile: erbier o gottar mig men tackar o bugar for tiden i bilen. Nar ni behover en maergspik till frakturerna sa ring bara Papa…

    Verbier ? Skulle du inte hem å jobba.. haha
    Ska försöka fixa en rejäl handfraktur och en svår psykos lagom till jag ska åka hem, så du får nåt att kämpa med 😀 Aloha!

  • jofa

    Medlem
    17 mars, 2008 vid 13:18
    kitefredrik;451299 wrote:
    Shit va najst, grymt avis på era 4 månader!

    Längtar till Valborg då vi kommer ner ett gäng från Malmö/Sthlm å hjälper till å fylla lagunen…

    Jag lovar att göra mitt bästa för att inte hamna i finkan i år. Kanske skall helt å hållet strunta i lagunen…?

  • psychonauten

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 12:06

    @JoFa 452362 wrote:

    Jag lovar att göra mitt bästa för att inte hamna i finkan i år. Kanske skall helt å hållet strunta i lagunen…?

    Vad har du gjort i en lagun som renderade ett fängelsstraff? det kan ju inte varit kita, för då hade de behövt en egen avdelning för kiteförbrytare.

  • kitefredrik

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 18:04

    Man ska akta sig för galna spanjorer uppvind…

  • psychonauten

    Medlem
    18 mars, 2008 vid 21:31

    @kitefredrik 452624 wrote:

    Man ska akta sig för galna spanjorer uppvind…

    det finns spanjorer praktiserar skriktaktiken. skrik som fan innan du vänder och förvänta dig att alla andra hinner fly fältet. rätt intressant teknik.

  • psychonauten

    Medlem
    26 mars, 2008 vid 12:32

    Lite om spanksk ornitoloigi finns uppe på bloggen nu, tycker det borde anammas i sverige med. 🙂

  • jofa

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 11:14
    psychonauten;452678 wrote:
    det finns spanjorer praktiserar skriktaktiken. skrik som fan innan du vänder och förvänta dig att alla andra hinner fly fältet. rätt intressant teknik.

    Nja… I mitt fall så “valde” spaniacken att baila en HP med resultatet att jag som var typ 35m. nedvind fick hans kite i skallen, trasslade in mig och släpade iväg mig (tillsammans med min egen kite). Jag blev “lite” upprörd och några hårda ord kom över mina läppar. Dock ingen handpåläggning. Hans kite gick sönder och han menade att det var mitt fel. Vi skiljdes inte åt som vänner.

    När samma kille någon kvart senare medvetet försöker klippa mig med linorna (i mötande segling) och jag har som enda alternativ att simultant dyka (i 60 cm vatten) och hooka ur för att inte bli uppskuren av hans linor, ja då rann ilskan över inte bara hos mig. Spaniacken fann sig plötsligt i en relativt prekär situation. Ca 15 arga svenska nordmän omringade honom och hot kan ha uttalats, jag vet inte jag hade gyttja i öronen… och överallt annars. Jag ville få ett slut på jiddret och göra upp på stranden (ögonbedömningen gjorde gällande att jag var ca 20-30 kg tyngre = rimlig chans) men han ville gå hem med sin tjej.

    När vi packat ihop för dagen några timmar senare så kommer han tillbaka med två RIKTIGT otrevliga poliser. Och plötsligt kan ingen engelska och jag är den skyldige som tagit sönder hans kite. För mitt vidkomande blev det sedan arresten/väntrummet i ca 2h och därefter ett toklångt förhör (som Flexifoil-Stephan tolkade) som dokuemnterades med spansk pekfingervals.

    Plötsligen så kommer Chrillo (och typ 9 svenskar till) in och vill vittna i min favör. Chrillo hittat en bildsekvens (på Lidde?) bland alla 1000-tals bilder i digitalkameran där man ser hela olyckan i bakgrunden. Detta plus att jag sedan tidigare i veckan fixat några feta skrapmärken (efter att ha kraschat upp på stranden och sånt) som lyste illrött efter en dag i saltvattnet gjorde att de skrev av målet. Dock ville de att jag skulle gå till sjukan och få mina skador dokumenterade så att jag kunde göra en motanmälan men jeeezzz… så mycket tid hade jag inte. Det var ju sista kvällen och spritbuffén var dukad. Evigt tack dock till Stephan som gick till domstolen för min räkning i Algeciras nån månad senare för pappersarbetet runt avskrivningen.

    Så summa summarum: Om nån spaniors kite går sönder i din närhet och du kan med minsta möjliga (PCB påverkade)sannolikhet tänkas vara skyldig – käfta inte, rör inte killen bara packa ihop och åk till en annan strand det sparar myyycket tid och kraft och kostar bara lite stoltet och ego.

    Så gör jag iallafall i år. Om jag nu som sagt inte helt struntar i lagunen när där är tjockt med folk.

  • psychonauten

    Medlem
    30 mars, 2008 vid 11:18

    @Mushu 451051 wrote:

    hehe generalen har anlaent till tarifa ser jag..kommer mer av det snart hehe

    Fan mushu nu får diu sluta vaxa hotsticken med svenskorna och ta å rigga dig en kite !! Det blåser ju nästan..

  • molle73

    Medlem
    30 mars, 2008 vid 15:59

    Det verkar som Psykonauten har glada dagar på Spanska kusten. Det kan vara dags för honom och hans kompis Bempa att ta kontakt med mig angående en reklamerad kite från förra året. Jag har ju varken sett till kiten eller någon som helst ersättning..
    Eller???

  • psychonauten

    Medlem
    31 mars, 2008 vid 13:14

    @Molle73 454964 wrote:

    Det verkar som Psykonauten har glada dagar på Spanska kusten. Det kan vara dags för honom och hans kompis Bempa att ta kontakt med mig angående en reklamerad kite från förra året. Jag har ju varken sett till kiten eller någon som helst ersättning..
    Eller???

    Du har våra telefonnummer, du är välkommen att höra av dig. Din kite finns för upphämtning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing blogg från Tarifa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.