Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blue Horizon vs Bluestar Club (Rhodos, Ialyssos)

  • surfing_is_great

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 19:52

    Jag var nere en vecka på blue Horizon förra året och tänkte göra detsamma i år igen med en dotter på då 4 månader.
    Man bor på stranden och har nära till allt.
    Nånting jag tycker du borde lägga på i budgeten är att det inte är så mysigt att käka middag på hotellet, lite skolmatsal över det på nåt sätt med tjocka tyskar som inte förstår sig på kösystemet vid buffè.
    Ang byn så tycker jag den är kanon, gångavstånd till allt och flera mysiga reasturanger och lite trafik.
    Kanske inte hjälper dig så mycket ang hotellval men hoppas du får det bra!

  • pure

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 20:00

    tackar.. alla tips är bra tips. bra att veta det med maten eftersom det kostar en hel del med helpension.

  • jpo

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 05:03

    Var i början på Maj m fam. en vecka på Rhodos, Ixia, för surf. Valde Sun Beach hotell istället för Blue Horizon som ligger precis brevid. Bägge hotellen ligger precis vid surfcentret. Jag bokade utr på Procenter och betalade via Wallen sport så slapp jag pröjsa in via nån tysk bank. Hade tillgång till de flesta segelstl, brädor osv. verkligen kanon. Ska försöka åka dit nästa år igen.
    // Jens
    http://www.sunbeach-rhodes.gr/
    http://www.procenter-rhodos.com/

  • pure

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 09:41

    @JPO: Tack så mycket.. ska kolla med wallen’s

  • kristofferh

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 10:48

    Tjena Pure!

    Står inför samma val nu som du gjorde, Blue Horizon vs Bluestar Club. Har samma familjeförhållande och ska åka nu i september. Tänkte kolla vilket hotell du valde och hur det var? Ska man fundera på halv eller hel pension?? Bokade du surfprylarna redan hemifrån eller när du kom ner, pratade med Wallen och de hade tydligen slutat med bokaningstjänsten.

    Tacksam för alla svar!

    Tacksam

  • pure

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 11:39
    KristofferH;664759 wrote:
    Tjena Pure!

    Står inför samma val nu som du gjorde, Blue Horizon vs Bluestar Club. Har samma familjeförhållande och ska åka nu i september. Tänkte kolla vilket hotell du valde och hur det var? Ska man fundera på halv eller hel pension?? Bokade du surfprylarna redan hemifrån eller när du kom ner, pratade med Wallen och de hade tydligen slutat med bokaningstjänsten.

    Tacksam för alla svar!

    Tacksam

    Hejsan,

    Valde bluestar club (sun beach resort).. Tyckte det var ett bra hotell och maten på kvällen / frukosten var grymt bra och smidig. Glöm inte packa ner ett par trekvarts eller långbyxor för det vill dom ha i resturanten. Vi körde halvpension och det funkade fint .. käkade en baguette ur affären på andra sidan hotellet. Men eftersom maten var så pass bra så kanske lunchen är fin oxå.

    Bra underhållning för barn och vuxna på kvällen med hotellets underhållare “Animation Team”. . Det finns ett dagisliknande ställe där dom passar barn 3+ men om dom är under det så får man vara där med dom själv. Dom har något som dom kallar för mini disco 20:45 för barnen .. rekomenderas varmt.

    Hyrde alla 7 dagar och det blåsta alla dagarna.. 2500 kr kostade det inklusive 40 euro försäkring. Svårt att säga om det var värt det jämfört med att ha med prylarna men mycket surf blev det iaf. Antagligen mer om det inte vore för att jag blev trött i armarna. Bokade direkt via centrets hemsida och det funkade fint. Dom ville ha betalningen på plats (för att jag va sent ute). Har du inte med egen hängsele så får du hyra det oxå.. Jag tog med egen. Utrustningen som dom hyr ut är det senaste från JP och Nielpryde om du väljer det centret.

    Det gick att fixa barnanpassat med barnstol och barnsäng på rummet via fritidsresor.

  • douglas-l

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 11:44

    Hej ligger på blue horizon nu och kollar in surfet, 5.0 hela veckan..tyvärr sätter en skadad fot stopp för surfet nu (körde på något i vattnet igår, pang, rejäl stukning). Hotellet är väl sådär i ärlighetens namn, gammalt men iofs rent. Maten ok men inte mer, vi har halvp. Ur surfsynpunkt är det dock kanon! 20 m till allt, beach, pool, surf. Bokade inget innan trots högsäsong men det var lugnt..i sep är det nog inga problem. Skulle nog ändå välja halvp, då övriga restauranger inte heller något att hänga i gran. Har man överseende med tysk buffemat, litet gammalt hotell så är det perfekt för familjen då man slipper allt krångel. Lycka till!

  • kristofferh

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:32

    Grymt! Tack för era svar.

    Ska boka sun beach resort nu:)

  • jakfor

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:52

    När skall du ner? Jag drar på onsdag nästa vecka.

  • kristofferh

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 10:06

    Hej Jakfor,

    Vi drar dit i mitten av september:)

  • radius

    Medlem
    9 juni, 2014 vid 18:46

    Hej,

    bodde på Blue Horizon 1 vecka nu i maj 2014. Fräscht och överraskande bra mat men som sagt lite åt skolmatsalshållet. Vi bodde i en av deras “bungalows” med typ 90 tals standard, dock rent och fräscht. Bra läge med sina hundra meter till Surfcentret. Trots att det är betydligt vindsäkrare senare under sommaren så fick vi 6 vinddagar av 7 möjliga. Vi skrev ihop några rader om vindsurfingen vid PRO centret och boendet på Blue Horizon. Hoppas att det kan vara till hjälp. // Radius
    Hann med att fota lite också:
    Windsurfing_Freestyle_PROcenter_Rhodos.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blue Horizon vs Bluestar Club (Rhodos, Ialyssos)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.