Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bo på västkusten

  • Bo på västkusten

    Publicerad av ____sa på 13 januari, 2005 vid 07:17

    Jag tänker flytta från sthlm till västkusten. Jag har en ide om att bo lite söder om halmstad och jobba i Helsingborg. Då borde jag hinna ut och surfa på kvällen efter jobbet. Hur länge brukar det blåsa in på kvällen när det är säsong? Är det vanligt att man pendlar till Helsingborg om man bor i Halmstad?

    anonym-anvandare svarade 19 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 07:26

    8 mil mellan helsinborg å halmstad!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 07:38

    Mer vind längre norrut är regel stora delar av säsongen. Halmstad har bästa seglingen på sträckan. Bäst segling blir det om du jobbar och bor på samma ort. Pendling kortar säsongen med ett 8-17 jobb. Det tar beroende på var du bor i Halmstad minst 45 minuter till Helsingborg. Juni – september kan du köra till 21-22,30 på kvällen, men innan och efter är dagarna betydligt kortare.

  • apelbapel

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 07:53

    Annars får du väl ha bilen färdigpackad, och dra till Båstad tex efter jobbet!!
    Men som sagt, mycke motorväg blir det!!

  • ____sa

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 15:10

    Jag tror att jag satsar på någon ort lite närmare Helsingborg. Kanske Ängelholm..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:51

    Ängelholm är riktigt grymt ställe att bo. Ganska liten tr4ist stad men ack så nära till Helsingborg, och till skälderviken. Stället där Ängelholms vindsurfing klubb håller till. Ett riktigt bra ställe, också nära till båstad och torekov, om man skulle sakna stockholm är det bara att åka dit en somrig dag. wink.gif

  • curry

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:19

    haha, det är hemskt. Torekov kallas “stockholm södra”

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 18:07

    Mellbystrand eller Rivieran(utanför Båstad) är västkustens mecka, bättre surf får man leta efter, dessutom är det geografiskt centralt. Mellbystrand är bäst på sydväst. Inget bärande på prylarna, inga strömmar eller stenar, stor plats, många brudar!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 19:32

    Inte mer reklam nu Calle! Till slut blir det trångt på vattnet…

  • sinclair

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 10:34

    Om du ändå funderar på att flytta neråt varför inte flytta till Malmö? Då har du möjlighet till att ta dig ut oavsett vad det blåser för vindriktning.
    Självklart är halmstad ett bra spot när det blåser, men det tar bara 1 h 30 min från malmö med bil och vi brukar åka upp dit när det ser ut att bli bra. Från Malmö så har du nära till Abbekås, Skanörshamn och andra spots som är bra när det inte blåser allt för mkt västligt. Sen när du ser att Klittmöller går av så tar du bara bron över och kör järnet! smile.gif grin.gif
    Samt när du känner att du saknar sthlm så har du nära Köpenhamn som är en sjukt trevlig storstad.
    När du planerar din utlands semester så bokar du från Kastrup, tåg från Malmö ca 20 min. Kan det bli bättre?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 15:45

    Bukten är stor(det är ingen vik) / Tommy

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bo på västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.