Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boa vista hyrställe

  • Boa vista hyrställe

    Publicerad av jr555se på 17 januari, 2013 vid 18:59

    Ska dit med familjen och har varit i kontakt med två ställen. Planet.. Nånting som ligger bra till för Plattvatten(me like men långt bort) och sen det som ligger precis vid hotellet karamboa(nära) det ena lite mer organiserat intryck än det andra..
    Är det någon som varit där och kan rekommendera något alternativt avråda?
    Kommer försöka boka in ngra dagars kurs oxå så om det det finns rek. I det området med vore väldigt uppskattat. Denna min första v. Surf semester.
    -johan

    jr555se svarade 11 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • folie

    Medlem
    17 januari, 2013 vid 21:17

    Är det “plattvatten” du vill åt måste du ändå ta dig upp till Planet. Gissar att det kosta runt 5eur enkel resa (det kostar 10eur till Sal Rei) Lagunen vid karamboa är oftast ockuperad av skolverksamhet.

  • jr555se

    Medlem
    17 januari, 2013 vid 23:40

    Ok.. Tack! det var det jag hittade förut med (dock inget om ngn lagun=me like) och blev lite nedstämd..därav planet allsport.. Men av ngn outgrundlig anledning beslöt sig Google för att hitta det jag sökte efter efter jag postat..
    Hittade att stället(surfvista) jag mer eller mindre dömde ut verkar rätt nice ändå. Ligger utanför hotellet och enligt dem är det inte huvudhöga vågor när jag ska dit. Underlättar då jag Aldrig kört på hav innan.. De har dessutom shore break hjälp(lär man ju nyttja en del)
    Tänkte ju ändå gå skola och lära om rätt(gick kurs i Frankrike i en lagun och fick 80tals instruktioner på obegriplig engelska).. Som jag ägnat mkt tid åt att försöka tvätta bort.

    Vilken tid på året var du där?
    -johan

  • jr555se

    Medlem
    24 april, 2013 vid 20:44

    nyss hemkommen(9-24april)… Så.. enligt en tysk på plats var Planet:s anläggning stängd för säsongen medan surfvista är öppen alla dagar…
    Jag spenderade bara min tid hos surfvista då det var närmast hotellet och precis utanför är vågorna rätt aggressiva vid land. dvs 2m vågor som bryter direkt på/mot stranden, inte en bit ut… Ett misstag här och man dunkar i backen rätt hårt 😉 kan tänka mig när det är högsäsong och 4-5m vågor precis vid stranden…

    Det finns en Lagun som man kan köra på för att träna i lättvind om man har våtskor med inbyggt pansar(skräp i vattnet gav otaliga skador i fötterna trots våtskor)
    300m norrut kan man dock launcha om man är vindsurfare och rädd om livet och grejerna och bakom vågbrytet finns chop, ser platt ut från stranden… typ meterhöga chopvågor.. Intressant och nytt för mig (i den storleken) Haga Park en 12m dag är en barnlek i jämförelse..(om det hjälper)
    April är ingen vindsäker månad(dvs 6m och upp). Jag kunde köra en vecka av 2. vågorna vid stranden i april ligger runt 1.7-2.3m. Alla jag pratade med hävdade att det var mer en Kite Spot än vindsurfingspot…

    Surfvistas grejer just nu är inte 2013års grejer.. snarare pre 2010.. Dock är de så hjälpsamma och schyssta att man snabbt glömmer prylhetsen.. Rekommenderas helt klart om du ska bo på Riu..

    När barnen är större åker jag definitivt dit igen, lite tidigare på året dock 😀

    -johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boa vista hyrställe

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.