Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Gran Canaria – Bahia Feliz

  • Boende Gran Canaria – Bahia Feliz

    Publicerad av jojosurf på 27 april, 2003 vid 11:56

    Hey, gott surffolket!

    Ska ner till GC under sommaren och windsurfa häcken av mig.
    har bokat allt klart, flygstol. men fortfarande bostadslös, så vore mycket tacksam om nån vet var jag kan söka bostad, gärna Bahia Feliz. kom gärna med tips.
    men ska surfa i pozo..

    Aloha /Jojo

    anonym-anvandare svarade 21 år sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zehlertz

    Medlem
    28 april, 2003 vid 07:45

    Tjena,
    Jag antar att du tänkt ta med dig egna prylar ned?
    Har du tillgång till bil?

    Det jobbar en svensk tjej vid en “Diesel Outlet” butik i köpcentret vid Bahia Feliz som har väldigt bra koll på var man hittar bra boende.

    Hur mkt är du beredd att betala för boendet?

    Det finns väldigt fina nybyggna lägenheter i Bahia Feliz som kostar “lite mer än 5000kr/mån”
    Alla lägenheter är 1rok, med sovrum med 2 sängar + bäddsoffa i vardagsrummet.

    Ca 700m från Bahia Feliz, vid Playa Agila finns ett stort höghus precis vid vattnet *precis vid dunkerbecks F2-center*, där kostar lägenheterna 5000kr i mån *också med plats för två*

    Där bor du väldigt nära vattnet.

    Väljer du att bo på andra sidan motorvägen *förutsatt att du har bil* så kan du komma undan med ca 36euro/vecka i en klart godkänd etta med plats för 2 eller tre.

    Har ett nummer till lägenheterna vid Agila:

    Apartamentos Aguila Playa
    David Arana Sanchez
    Plaza Los Hibiscus, 1 tlf: 928 76 22 51

    *hoppas detta kan hjälpa dig ngt*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2003 vid 17:43

    hejsan!
    varfor krangla till det! bo i pozo pa nagot hostal istallet.
    surf´s up

  • zehlertz

    Medlem
    30 april, 2003 vid 07:47

    jo det är väl det klart billigaste men för mig känns seglingen vid pozo för avancerad för mig…

    att döma av bilder o filmer därifrån så skulle jag nog behöva en duktigt fet plånbok för alla prylar jag skulle köra sönder…

    det får vänta tills jag blir bättre.

    Jag hade tänkt att skaffa bil där nere o främst segla i snällare Bahia Feliz fast ändå med möjlighet att åka runt lite o testa pozo vid lite snällare dagar eller som vi gjorde nu *seglade på andra sidan piren*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 maj, 2003 vid 12:19

    Tusen tack alla surf folket. jaa ska ta med prylar och hyra en bil. ska själv windsurfa i stormiga pozo. ska bli härligt. javisst kan man bo i pozo. men behöver lite omväxling, så jag föredrar bahia feliz. börjar bli lite flintis. så för mycket vistelse i pozo = helt kal på skallen.. 😀

    nämen allvarligt talat så har jag med min tjej ner. så inte så trevligt att låta henne sitta på steniga stranden och ruttna av väntan… 😛

    Jaa. ska kolla upp det adressen ni gav mig. tack än en gång. ha en super helg.

    /Jojo..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 maj, 2003 vid 12:22

    har ni mail + tel nr till svensk tjejen?.. det stod david på adressen?.. kan det vara kvinna ändå. man vet ju aldrig i denna moderna tiden.. 🙂

    /Jojo

  • zehlertz

    Medlem
    5 maj, 2003 vid 06:47

    Nej tyvärr…tjejen pratade jag bara som hastigast med i affären, men han David är ingen tjej.

    Jag var o snackade lite med honom…en småfet väldigt misstänksam lite spanjak…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 maj, 2003 vid 19:06

    Zehlertz: det behöver inte vara svår segling i pozo, jag var där i jan i år med en kompis som just lärt sig stå i stropparna när han planar och han fixa pozo utan probs ….
    iofs blåste det bara full pung i 4.2:an som mest och störst körde vi 5.4.

    //Tompan

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Gran Canaria – Bahia Feliz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.