Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Hvide Sande?

  • Boende Hvide Sande?

    Publicerad av jeppepeppe på 30 maj, 2007 vid 12:14

    Tänkte åka över till Danmark med surfbussen om två veckor, närmare bestämt till Hvide Sande. Har kollat runt lite på campingplatser runt om fjorden, men kan inte bestämma mig för om man ska bo på norr- eller södersidan.

    Är det någon större skillnad på spotsen? Vilket ställe är bäst att bo på? Hur pass nära vattnet ligger campingplatserna?

    Mvh

    jeppepeppe svarade 16 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • inge

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 14:16

    Väljer du att köra på spot “södra” ligger det en camping väldigt nära på andra sidan vägen inte mer än 100 meter mellan surf och camping. Kör du på “norra” är det någon/några km till närmaste camping. Det finns en fin stor camping med massor av platser inte alls långt från spot norra, kör en bit norr ut från Hvide Sande så är det första Camping på vänster sida.

    Jag tycker att norra spotet är trevligast både för surf och camping.

    Ska du sova i bussen och använda den till surfet rekommenderar jag att du bor på s.k. pitstop. Kör in bussen på eftermiddagen och sen ut tidigt på förmiddagen, billigt och jäkligt smidigt!

  • fantomen

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 14:22

    Campingplatserna har jag dålig koll på, men det är helt klart “bilavstånd” till vattnet. Dom gångerna jag varit där har jag bott vid surf-center norr, det känns mer centralt och surfcentret är större. Vi brukar bo hos en kille som heter Mads Sand som hyr ut källar och övervåning rätt billigt. Han bor 100 meter från surfcenter norr. Westwind sköter uthyrningen.

    /Michael

  • jeppepeppe

    Medlem
    30 maj, 2007 vid 16:37

    @Inge 387066 wrote:

    Väljer du att köra på spot “södra” ligger det en camping väldigt nära på andra sidan vägen inte mer än 100 meter mellan surf och camping. Kör du på “norra” är det någon/några km till närmaste camping. Det finns en fin stor camping med massor av platser inte alls långt från spot norra, kör en bit norr ut från Hvide Sande så är det första Camping på vänster sida.

    Jag tycker att norra spotet är trevligast både för surf och camping.

    Ska du sova i bussen och använda den till surfet rekommenderar jag att du bor på s.k. pitstop. Kör in bussen på eftermiddagen och sen ut tidigt på förmiddagen, billigt och jäkligt smidigt!

    Det där med pitstop lät ju riktigt bra! Då blir det nog till att satsa på norra sidan!

    Tack för hjälpen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Boende Hvide Sande?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.