Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende och transport Rhodos – Prasonisi

  • Boende och transport Rhodos – Prasonisi

    Publicerad av antonkite på 2 maj, 2010 vid 20:15

    Någon med erfarenheter?

    Funderar på en 7-10 dagar med kitesurf på Prasonisi och gärna boende i närheten – början av juli om allt går som planerad.

    Vill samtidigt passa på att tacka Falkenbergs surfklubb för en grym grillning i fm – snyggt jobbat Pär!:cool2:

    gasen svarade 13 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dabban

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 20:59

    Var där i två månader förra året .
    Du tar ett flyg till rhodos, tar dig till rhodos stad, tar bussen ner till prassonisi ( 8:30, 9:30 12:00) tror ja den går . Den kostar 19 euro och tar 4,5 timmar.

    Vill du komma ner snabbt kan du ta en taxi med wind4fun.pl och då kostar de 60-80 euro typ.

    Alla där bor i tält o de rekommenderar ja med för lifestylen där nere 🙂 Annars finns det två hotelliknande sjyssta ställen i Prassonissi.

    Jag kommer nog vara där o träna en del i sommar o möjligtvis i juli med ! Du kan bara ringa/ mejla mig om du undrar något mer eller behöver hjälp.

    Du har vind varje dag för en 9m2 , 35 grader sol och superplatt vatten o se fram emot 🙂

  • henkeman70

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 07:25

    Nedan är kontaktinfo till de två hotell jag såg nere vid stranden:
    Lighthouse
    +30 224409 1030 / +30 224409 1050 / +30 22410 91071 / +30 22410 91013
    (en jäkla massa nummer, men det är så det står på deras visitkort. Deras webbsida verkar inte funka alls…)

    eller Oasis hotell:
    http://www.oasis-prasonisi.com

    Båda ställena ligger på spoten. 200m till riggytan.

  • pewe

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 08:20

    Bo uppe i Katavia byn som ligger precis innan du svänger av ner mot Prassonissi.

    Åk in i byn o högst upp så hittar du Prassonissi Becah club tror jag det heter, så hälsar du från peter / sverige så får du bra service o en avsugning

    Skönt att komma ifrån vinden upp i bergen på kvällen…

  • pewe

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 08:21

    Anton ska du inte med oss till Portugal i år istället? Rätt tradigt i Prassonissi efter ett tag… plus att förra året i Juli var det galet med folk där!!

    Var bättre för 2 år sen då hade inte så många hittat dit… Så tips åk inte dit i Juli!

  • antonkite

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 20:05

    Jag gillar tanken, inget är bestämt.

    Två frågor dock:
    – Får man lika bra förhållanden i Portugal – Platt + vågor på samma spot!
    – Vart i Portugal rekommenderar du?

  • pewe

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 20:18

    Anton häng på till Portugal!

    Ingen aning har bara varit utanför Lissabon i guincho eller hur det stavas.. 🙂 Men enligt HL ska Algarve vara bra! Om det Både vågor o plattvatten..

    Vi är ett gäng som tänkte åka 6-16 juni. Sen har jag hittat hus billigt som fan med pool! 12 000 kr för 10 dagar så kan man bo 8 pers i det..

  • antonkite

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 20:42

    Tackar för bra hjälp och tips allihopa!

    Det lutar mot Rhodos från 30.06- 08.07.

    Det värkar lite halvjobbigt att ta sig ner, men buss från Rhodos är ett bra alternativ.

    Boende blir nog hotell- dels då man har med sig tjejen och dels då det är lite skönare:tongue: Om man väljer Katavia by, hur tar man sig i mellan Katavia och Prassonissi – värkar vara typ 10km.

    Någon annan som skall ner samma tid?

    A

  • pewe

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 15:12

    Du åker bil mellan… Så hyr en kärra uppe i Rhodos.. Sen kan du låna slang o tvätta av Wilander på Prasonissi Beachclub..

    Vår bil hade fan inte gått igenom besiktningen om vi inte städat den… hahah fy vad det såg ut!

    Jag o morsan när vi värmer upp

  • nordstedt

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 17:20

    Jag funderar på att åka till Ixia i juni, är det någon som vet om det funkar att kita där eller är det bara vindsurf?

  • gasen

    Medlem
    7 maj, 2010 vid 11:04

    Det är bara Vindsurfing där, men ta gärna båtturen med den finska guiden.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende och transport Rhodos – Prasonisi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.