Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende på Maui.

  • Boende på Maui.

    Publicerad av jakob_s på 21 november, 2009 vid 14:53

    Hur hårda är myndigheterna med förbudet mot Vaccation rentals?
    Det finns ju en hel del rum/inneboenden på maui för en fraktion av priset på “legitima” semesterboenden.
    Så.. Hur funkar det igentligen, kommer man överhuvudtaget in i landet om man inte visar var man ska bo under sin vistelse eller kommer man inte ut om man inte visar en stämpel från nått legitimt boende ala charter?
    (2-3 månader gäller det)

    Tackar för all hjälp.

    spinout svarade 14 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • patriks

    Medlem
    30 november, 2009 vid 15:44

    Tar och bumpar den här tråden då jag också är intresserad av att veta detta.

    Ingen som vet?

  • carrera

    Medlem
    30 november, 2009 vid 16:49

    Vad jag vet behöver du en adress och tel. att ange när du söker visat för inresan! Som nu mera görs INNAN av färd alltså inte på flyget som innan, troligen för att de ska ha mera tid för att kunna kolla ett o annat!
    Men detta borde ju inte vara något problem ändå eller?

  • lars_k

    Medlem
    30 november, 2009 vid 17:38

    Man ska söka elektroniskt visum (ESTA) här innan resan:
    http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/
    Man ska ange adress i USA i ansökan. Vet dock inte hur blodigt det är. Man kan tex skriva “in transit” om man ska resa omkring helt planlöst.

  • superkassen

    Medlem
    30 november, 2009 vid 22:21

    ngn som ska till Maui och vill dela boende eller har bra tips på boende?
    jag och tjejen ska dit 2 veckor i slutet av Mars.

  • jakob_s

    Medlem
    3 december, 2009 vid 22:36

    Ah well… Nu är det klart. 3 månader blir det, jan-mars. (5 jan-5 april)

    Snackade med min blivande roomie och det låter ju inte som att det är så blodigt med förbudet mot vacation rentals, Turismen är verkligen nere på maui nu så dom vill väll få in nya pengar på något vis.
    Jag kommer iofs inte “per definition” att bo i en vacation rental utan jag kommer att vara inneboende (kuau bayview stort hus på 3 pers)
    Hittade på Craigslist.

    Superkassen; ska ni bara vara 2v så kan jag tipsa om info@spyglassmaui.com
    hon har en hel del i alla möjliga prisklasser.. 75usd / natt var det billigaste jag kunde få eller en studio “lgh” på 1200 /månad, men då omöblerad(där föll det för mig).

    Men på bara 2v och med tjejen så är det kanske läge att lyxa lite !?

    Ses på vattnet.

  • calle_b

    Medlem
    4 december, 2009 vid 10:42

    faaaaan jacob! Jag åker med i quivverbagen!

  • carrera

    Medlem
    4 december, 2009 vid 10:54

    Jag kan rek. att leta boende via http://www.vrbo.com/vacation-rentals/usa/hawaii/maui om man kan tänka sig att bo på Maui´s Sol sida (störst utbud) på syd sidan! På vrbo hittar man mycket Condos osv. till en hyffsat billig peng men med överlag riktigt bra standard på boendet! Med lite is i magen kan man göra fynd! För två pers i en 1 sovrumare får man räkna med 85-110 $/natt
    En Condo med 2 sovrum får vi ge 95 dollar.. men största utbudet ligger kring 125$/nt! vid hyra i mer än tre veckor! En hel del uthyrare prutar ganska lätt bort div. lokala skatter osv. som alltid tillkommer när man hyr på nordsidan!
    Vi har bott på Northshore tidigare år, men tänkte prova syd sidan efter många goda rek. från vänner, det är ju trots allt inte mer än ca 15-20min med bil över till Kanaha osv.
    Kan ju vara kul o se den Amerikanska livs stilen på närmare håll ;-)när man bor i condo´s
    Är ju lite Radhus känsla där hehe!

  • spinout

    Medlem
    12 januari, 2010 vid 16:20

    Bokade just till Maui, jag, flickvän och en 11månaders. Ska precis börja leta boende men det kanske inte blir helt lätt när man är ute en vecka innan… Den som känner till något bra får gärna höra av sig. Vi landar den 19 januari och åker gråtande tillbaks till kylan den 10 mars.

  • douglas-l

    Medlem
    12 januari, 2010 vid 21:43

    Inom kort kommer det öppna ett bed and breakfast härhttp://www.sugarranchmaui.com maila och fråga.
    //Douglas

  • irieman

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 08:36
    2fast4u;594856 wrote:
    Har vänner som bokade http://www.sugarranchmaui.com i dagarna…kan vara värt ett försök!
    //Douglas

    Ser riktigt schysst ut men hittar ingenting om nå’ra priser? Sidan verkar bara vara bilderna?

  • spinout

    Medlem
    14 januari, 2010 vid 12:01
    IrieMan;595001 wrote:
    Ser riktigt schysst ut men hittar ingenting om nå’ra priser? Sidan verkar bara vara bilderna?

    Jag fick kontakt med dem snabbt när jag mailade.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende på Maui.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.