Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende: Porta Pollo

  • Boende: Porta Pollo

    Publicerad av planing på 2 juni, 2013 vid 10:43

    Dubbelpostar i detta forum oxå. 32 visningar i Resor/Transport, och jag behöver svar ganska så snart. Jag förstår faktiskt inte riktigt vinsten med alla dessa underforum. Här kommer mitt inlägg igen.

    Funderar på att åka till Porta Pollo två veckor v.26-27, dvs slutet av juli till början av juli. Behöver man fixa boende hemifrån, eller kan man fixa det på plats? Jag föredrar att fixa det på plats, men efter meck med att hitta boende i högsäsong på Fuerteventura för någon sommar sedan så e jag lite tveksam. Början på Juli är ju iofs lite innan absolut högsäsong…

    Funderar på att ha hyrbil. Var e det trevligast att bo? Kommer resa med min flickvän, så ett boende för två i ett rent rum utan kryp är ett krav. Vill dessutom gärna ha tillgång till några bra restauranger på kvällen, och till ett ställe som serverar italiensk glass :grin:.

    getwet svarade 10 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • snaffe

    Medlem
    2 juni, 2013 vid 12:25

    Jag är också lite sugen på sardinien. Vet du hur det är med vindstatisktiken där i Juli. Är det vindsäkert eller en chansning?

    http://www.windsurflund.se

  • planing

    Medlem
    2 juni, 2013 vid 18:26

    Jag tror att det är ganska så vindsäkert. Men det är klart, kommer det in en riktig värmebölja så kan det säkert bli dåligt med vind. Sånt vet man aldrig :).

  • zeke-sandquist

    Medlem
    3 juni, 2013 vid 06:48

    Jag åker själv ner med familjen vecka 29. Kolla surfcentrets web med förslag på boenden i omedelbar närhet av centret som nog har både italiensk glass och krypfritt, däremot begränsat urval restauranger. Planet windsurf holidays har också en del hotell i närheten på sin web. Ingen aning om det går att fixa boende på plats men dyra rum finns ju alltid ledigt…

  • getwet

    Medlem
    3 juni, 2013 vid 07:31

    Jag har varit där två ggr, bägge gångerna under en längre period. Det finns på campingen (som ligger på halvön) både mindre hus och husvagnar att hyra. Helt klart bäst att bo där då man har gångavstånd till de bägge surfcentra och vattnet.
    Angående vinden så är det ett relativt vindsäkert ställe, första gången jag var där så blåste det i princip varje dag under 4 veckor. De två sista veckorna så mycket att det var skönt att lämna orten för ett par dagar. Det är oftast just vid Porto Pollo som det blåser mest, framförallt när det är Mistral.

    Men…….andra gången vi var där så blev det ett extremt högtryck över hela Sydeuropa och Mistral kom aldrig igång, så fyra veckor med en dags surfing blev resultatet av den resan….O andra sidan så blåste det inte någonstans runt Medelhavet under den perioden.

  • planing

    Medlem
    3 juni, 2013 vid 16:21

    Det lutar åt att vi försöker hitta boende i Palau, och pendlar till Porta Pollo för att surfa. Nån som varit där? Nåt man ska tänka på? Förslag på boende?

    Det blåser ju lite mindre i Palau och det är positivt. 🙂

  • getwet

    Medlem
    4 juni, 2013 vid 11:43

    Det är inte så stort…..Ingen aning om boende men det ligger några trevliga ställen nere vid hamnen. En affärsgata med lite olika butiker, inte allt för lång. Ta båten ut till nationalparken Magdalena, klart värt ett besök. Packa ned snorkelgrejer eller köp där, är bland Medelhavets bästa vatten. Klart fint vatten men inte samma liv i vattnet som röda havet eller liknande.

    Om det inte blåser Mistral så, om jag inte minns helt fel så brukar det bli sjöbris på ett spot straxt bredvid Olbia.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boende: Porta Pollo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.