• Bohuslän?

Publicerad av aterfallssurfarn på 23 juni, 2003 vid 07:38

Var är bästa surfingen i Bohuslän? I fredags körde jag runt nellan Hunnebostrand, Bovallstrand, Haby, Bohus malmön med min gamla F2 Axxis på taket och letade efter bra surfspots. Problemet var att hitta ett ställe som funkade vid nord-västlig vind samtidigt som att det är hyfsat lätt att ta sig i och ur (gärna inte bara såphala klippor). Var surfar folk här?

För min del slutade den första surfturen sedan 98 med ett ultrakort försök vid Hunnebostrand, där vinden visade sig vara alltför dålig (även fast jag körde med mitt race 6.3 kvm och att det ute vid det öppna havet blåste 12-15 m/s…)

Önskemål: Ett ställe för väst-nordväst med öppet vatten och lätt att ta sig i och ur.

/Återfallssurfarn

hjeltman svarade 21 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • fatpat

Medlem
    23 juni, 2003 vid 07:57

Tjena,
    Viken vid Bovall funkar på v-sv iaf. På norra sidan av fjorden finns en brygga/badplats som är riggvänlig och där är det lätt att ta sig i. Hyffsat platt och snällt.
    Enjoy.

• zehlertz

Medlem
    23 juni, 2003 vid 12:44

hade precis samma dilemma som dig… vi fick lösa det så här;

sen var det bara att åka ut o leta efter lämplig brygga o ankra upp…

• zehlertz

Medlem
    23 juni, 2003 vid 12:46

nu då…

• sinclair

Medlem
    23 juni, 2003 vid 14:00

Det ser hur proffsig ut som helst, gick det bra att hitta någon sjysst spot?

• zehlertz

Medlem
    23 juni, 2003 vid 14:25

tack tack =) cool.gif

nja, schysst o schysst, det var okej för omständigheterna, sen orkade vi inte leta så länge, klockan var redan eftermiddag o det sög duktigt i surftarmen.

schysst hade varit om vi hittat nåt klockrent ställe där vågorna kom åt fritt men samtidigt läat vid riggning…

nu fick ni nöja oss med 4,5, vågis o förhållandevis platt vatten…

• hjeltman

Medlem
    23 juni, 2003 vid 17:45

“nöja oss”???? Tala gärna för dig själv du…. Vi med 5.5, för stora brädor och för lite erfarenhet gick det väl sådär för.. wink.gif

• mag

Medlem
    23 juni, 2003 vid 20:32

Magnus

• zehlertz

Medlem
    24 juni, 2003 vid 08:10

haha wink.gif…men jag är grymt impad av er, sen e d så grymt kul att ha ngn att köra med, så mkt som jag utveklats den här säsongen har jag inte gjort de senaste åren…tack vare er, blir ju så mkt roligare när man är flera.

d e ju lite knivigare att köra i såna förhållanden…men träning träning träning…innan denna säsongen e slut piskar du o Z stenhårt fram o tillbaka nere A-bay, båda hängandes som två snorloskor i bommarna…timme efter timme!

jobbar du sent idag Jon?… idag blir det fiskebäck om det håller i sig…

• hjeltman

Medlem
    24 juni, 2003 vid 10:18

Nope, slutar 12:30 Förhoppningsvis.. Men har en rad problem…

1. Utrustningen ligger hemma i lägenheten.
    2. Min bil är på väg till Roskilde…
    3. Jag har en Peguot 206 utan takräcke.

Så jag är rädd för att det blir en ganska surflös dag idag. ;-(

• aterfallssurfarn

Medlem
    24 juni, 2003 vid 10:27

Fiskebäck? Är det bra där? Det är Nord-västlig vind idag, eller hur? Skulle gärna ut idag jag med, men det får bli till helgen istället…

• zehlertz

Medlem
    24 juni, 2003 vid 10:36

Åfan…

Men jag har bussen fulladdad här på jobbet, du kan ju inte sitta hemma en dag som denna…brallar d på lika friskt sen som nu så kommer jag upp o plockar upp dig, så åker vi ner till Åsa el. Fiskebäck beroende på vad klockan o vinden är…om du e sugen?

hade tänkt slagga nere i fiskebäck idag så jag slipper åka ut t partille idag men vi löser det om du vill?

i min corolla utan takräcke fick jag i 2 kompletta riggar + 2 brädor + 2 pers… det går om man vill!

…hör av dig sen när du slutar!

fiskebäck e la ingen höjdare surfmässigt, men d e mkt folk där o nära gbg.

• hjeltman

Medlem
    24 juni, 2003 vid 10:41

Mmmmm.. Det var ju det att jag måste vara med vovven på kurs ikväll klockan 1800..

Vi får se helt enkelt.

Alla andra ha en go surfkväll!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.