• Bohuslän

    Publicerad av adde på 8 maj, 2000 vid 14:20

    Jo, jag ska damma av dräkten och plocka ut prylarna efter några års dvala pga studier. På den gammla goda tiden körde jag mest på Haga Park (bodde på fel sida), men nu kommer jag leka i bohuslän. Någon som har bra spot-tips? Kommer visstas i Stömstad endel och har hittat lite ställen i närheten (Daftö / Saltö) och längre ner – bohusmalmön och haby. Någon som surfar där?

    mvh adde

    anonym-anvandare svarade 24 år sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 17:13

    Kommer förhoppningsvis surfa en del i strömsatd i sommar…. det bruakr vara bra mellan saltö och rossö vid västlig vind…..
    ses!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 17:16

    Jag har inte surfat Haby (än) men det finns mycke grund som skapar stora bryt så när vinden kommer så kommer jag vara där. Jag och min polare brukar surfa i Långekärr en badplats mittemot Bovallstrand. Där kan det bli riktigt bra vid västliga eller sydväst vindar.

    Vi ses där i sommar

    /Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 22:04

    Kul att vi blir några i Strömstad under sommaren!! Själv så kommer jag vara där HELA sommaren o jobba, Daftö Campings reception. En blå folka buss kommer stå parkerad dä’r…! Så hör av er alla Strömstad surfare så blir vi fler!!
    0708 785684 Marcus Ljung

    Jag brukar själv gå i Svallhagen som funkar bra vid SV-V. Seglar därifrån mellan Saltö o Rossö.
    Vi ses eller hörs!

  • tedan

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 22:47

    Tja Haby verkar vara en riktig höjdare!! Jag har personligen inte testat
    stället än men har vid några tillfällen vart där med micke och kikat när det
    har blåst ordentligt. Bilder från Hadby när det blåser runt 17-19 m/s finns
    förhoppningsvis på fly.to/sk8aja inom 1-2 veckor.

    Ha det gott!!
    Mvh Tedan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2000 vid 09:32

    Hallå!

    Fler vindsurfare i Strömstad, skoj! Haby kickar mest i vindar över 8 m/s. Du är välkommen annars till västra Rossö
    där kör vi annars på vindar från syd till nordväst= nästan jämt. Är det ostligt så är vi också där i närheten, se sjökort.
    Då hoppas jag vi ses.

    Jonas

  • adde

    Medlem
    9 maj, 2000 vid 09:45

    Bor på starholmen, (vid lagunens camping = bästa platserna under wakeboard tävlingarna).

    Hur ofta går ni ut? mest använda segel?

    adde

  • linsurfer

    Medlem
    9 maj, 2000 vid 09:52

    Har stuga på Galtö (syd om Rossö) brukar segla där med några tyskar. BRa vid väst sv och NV. Kommer över till andra sidan om det blåser kuling. Ska vara dör hela juli.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 maj, 2000 vid 21:52

    Tja väldigt varierande pga svensk sommar, har i år köpt lite större grejor 8.1 o racebräda o hoppas därmed på mkt segling. (Jonas förstår du kanske nu på vems inlägg du har svarat??!! he, he!) Men har flera ggr kört vågbräda o 5.-6.0. Själv då?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2000 vid 09:18

    Tjena Marcus och alla andra!

    Jodå jag såg att du (Marcus) skrev inlägg. Marcus, har du prövat brädan förresten? Det brukar vara lite tunnsått med vindsurfare ute
    vid västra Rossö så nu hoppas jag verkligen att Adde och och kompany letar sig ut dit. Sedan ska vi bestämma någon dag som vi
    drar till Haby.
    Att sia om vad vi använder för segelstorlekar är hopplöst. Stort segel är aldrig någon nackdel i Sverige……
    Fast det blåser ju garanterat mer än Vänern och ostkusten exkl Öland.
    Min personliga tro är att det är något starkare vind än västkusten söder om Göteborg.

    Vi ses!
    //Jonas

  • adde

    Medlem
    10 maj, 2000 vid 09:28

    Det låter lovande.
    På ostkusten var det sällan mindre än 6.0, inte ens på Haga…

    Har bytt bommen mot skivstång så min stackars 260 får det jobbigt, håller på att uppgradera… Men över 7.0 tänker jag fan inte segla.

    adde

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2000 vid 09:53

    Vart brukar ni gå i på Råssö???
    Bor själv på Galtö ibland!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 maj, 2000 vid 11:38

    Tja igen!

    Vi går i vid badplatsen (viken söder om Garviks camping) där det är en fin sandstrand med användbara plattvatten områden om det är manövrar som önskas tränas. Kryssar man ut på fjorden så brukar det gå ganska hög sjö eftersom det är fritt ut till England (på sydvästen).

    Adde du är inte ensam om att enbart köra segel under 7.0 …..
    Okey Marcus ibland kommer du säkert att hånle mot mig på vattnet. Det vore verkligen kul om fler pallrade sig dit eftersom det är nog ändå det bästa stället i Strömstad.

    Ta´t lugnt!

    //Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.