• böjd bom?

    Publicerad av danneman på 16 augusti, 2006 vid 18:49

    Har böjt bommen en aning precis där hängsele tamparna sitter.
    uppskattningsvis max 1cm som den är böjd.
    Frågan e om det är nån risk att den går av eller e det bara att köra på som vanligt!

    Eller kanske e det så att nån har en Chinook Wave 137-198 liggande som man kan sno ett rör ifrån? 😉

    OBS! på första bilden är bommen lite vinklad.

    danneman svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfmeister

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 19:48

    Tjena!
    Böjde min bom för 1.5 år sen (en NP X3) i en rejäl krasch. Böjde tillbaka den så gott jag kunde och har kört på som vanligt. Den är fortfarande böjd likt din men det har fungerat kanon och jag märker ingen skillnad. Jag tror att du kan köra på som vanligt men var observant om det blir värre.

  • charlieb

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 07:43

    Böj inte tillbaka den utan låt den vara som den är. Vill bara varna för att om en alubom brister blir det inte en vacker brottyta utan mer som splitter med sylvassa alu splitter som kan göra mycket stor skada. Om den brister vid tamparna kommer du då slita sönder händer eller armar. Ser dock mest ut på dina bilder som det borde funka att köra på som vanligt men börja spara till en ny.
    Tänk på att ju tätare (Det ser ju så coolt ut och man får ju så mycket mer feedback från seglet…) du har tamparna ju större risk att bommen böjs eller brister vi exvis hopp.

    Charlie

  • kelso

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 10:30

    Det e kört Danne… HeHe..

    Den kan nog hålla ett tag. Förr, när jag körde alu bommar så brukade de se ut sådär innan de gick av.

  • danneman

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 15:20

    Tack för svaren. Det får nog allt bli en ny bom känns tryggast så!

  • styret

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 16:04

    böjde min sådär för typ två år sen och har kört med den sen dess, typ varje dag 2 månader i sydafrika med mycket spolningar. men tror det kan variera kraftigt från bom till bom…

  • jesper_b

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 16:11

    Chinocken ska hålla även lite böjd. Kör på som vanligt. Eventuellt kan du vända på den så böjen är uppåt. Mer hårdladd och den kanske blir rak med lite tur!

    /Jesper B

  • tdk

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 07:13

    Haha! Välkommmen in i bomkrökarligan Danne! 🙂 Låt mig gissa, var du ikrokad i en vulcano eller?? 🙂 Jag har kört länge med både min North och min NP bom efter att dom blivigt krökta. Känns kanske inte rätt just ergonomiskt. Men jag skulle inte vara rädd för att den skulle gå av.

  • kelso

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 09:16

    Vad händer? TDK, Danne, Rambo, Fredrik och Chris! Surfar ni nåt nu eller? Måste ju ha El Yaque surf reunion snart. Har själv fått tre 5.3 dagar sen i lördags:)

  • tdk

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 12:10

    Hehe, sant Kelso dude! Du vet ju var vi hänger om det blåser västligt.. Men jag undrar lite var fan du är, om du seglat i dagarna?????

  • kelso

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 13:37

    Tja man
    Jag var ju i björlanda i förrgår… var grymt. Jag kommer nog köra där en del i höst.. men när kommer de riktiga lågtrycken med pungdrag??? Och jag vill få en go Askim-dag med ganget.. Var är den SSV-liga kulingen?

  • danneman

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 14:13

    Reuion de e ju i waveClassic om 2 veckor Då blir det åka av + en jävla go fest
    och lite film på fredagen kommer bli hur gött som helst!
    Nej tompa i borrby var det tror jag!

    Och en Askim hade vart så gött men det kommer väl 2½ månad surf kvar ju gubs!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.