• watertouch

    Medlem
    10 september, 2002 vid 21:34

    Lär dej segla bräda, Pelle Fjaestad. Från 1979 eller nåt. Riktigt snygga bilder i den. Stort krulligt hår, long john och gympadojjor, kan det bli bättre? smile.gif

  • eriksson

    Medlem
    11 september, 2002 vid 10:05

    Har den boken!…Fan vad jag har lärt mej mycket av den! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2002 vid 10:33

    Jag lånade en bok på biblioteket som hette “Funboarding” för något år sen. Den skrevs nån gång på 80-talet och innehöll många värdefulla tips, till exempel hur man kan öka rockern på brädan genom att sätta nosen under stötfångaren på en folkabuss, ha en pallbock mitt under brädan och något som håller ner aktern på brädan (rep eller tyngd). Sedan ska man tejpa fast en svart sopsäck där man vill att brädan ska böja sig och låta solen göra resten av jobbet genom att värma och mjuka upp brädan. Lycka till!!

  • ola-h

    Medlem
    11 september, 2002 vid 11:30

    “Detta är Windsurfing”, Stanciu, Winkler, Bonniers 1979.
    “Reparera segelbrädan själv” Hans Fichter, Raben&Sjögren 1983.

    Båda är guldkorn i bokhyllan, den tidigare har t.ex. ett avsnitt om bojboll (“…intruducerades vid världsmästerskapet på Sardinien och var mycket uppskattat av alla.”). Bojboll är en gren inom vindsurfingen som jag snart tror kommer tillbaka starkt, efter det att freestylen återfötts.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2002 vid 12:04

    Jag provade tipset ur boken “Funboarding” och ökade kraftigt scoopet på min ubåt (Skimbird). Den dök inte lika djupt i vågorna efter det.
    mvh

  • tomtenissen

    Medlem
    11 september, 2002 vid 12:56

    Finns en svensk, freestylesegling , tror jag den heter. BEskrivningar itll massa coola grejor, head-dip, medd ryggen på brädan och fötterna på bommen, segla innanfölr bommen med ryggen mot seglet o.s.v…

    Alltihop naturligtvis kompanierat av magiska 70-talsbilder.

    Wunderbaum!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2002 vid 12:58

    men hallå, böckernas bok är ju “Lär dig freestyle Windsurfing” där extremt många manövrar tas upp sida för sida. bomvolten, innanför bommen på högkant, raketgippen, allt finns där!!
    /poppo

  • watertouch

    Medlem
    11 september, 2002 vid 14:10

    vad går bojboll ut på då?

  • tomtenissen

    Medlem
    11 september, 2002 vid 14:29

    Var nog den jag tänkte på… 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2002 vid 18:27

    antingen skojar ni eller så har ni så lite soul i kroppen att ni inte fattar…..eller kanske bara stockholmare=)
    jag menar ju förstås en roman…som typ handlar om en surfare eller har med surfing att göra som t.ex dogs of winter, men jaja…..läs anars the perfect storm….grymma beskrivningar av vågorna och vinden ….och hur d känns när man drunknar=)

    Wavepimps

  • mr-pink

    Medlem
    11 september, 2002 vid 20:55

    Bojboll? Låter onekligen intressant… Ska man tolka det som nån form av vattenburen hästpolo?

    =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.