Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom på Torö

  • Bom på Torö

    Publicerad av teabag på 14 november, 2001 vid 20:47

    Jag skall försöka bifoga en pdf fil benämnd “kustplanen” som kan ge er som oroar er för en bom på Torö lite mer kött på benen när ni ringer och talar med rätt personer på kommunen. Fritidsförvaltningen,Lantmäteriet och han som har hand om byggplaner vet hur det ligger till med de boeendes rätt att anlägga en bom eller ej.

    Å då ryter du föståss till – gubbfan kan väl ringa själv – men se det går inte för jag har bara varit där från sjösidan i en båt. En hisklig upplevelse kan jag lova. Hursomhelst så behöver någon med god kunskap om området behöver ringa.

    Personligen tror jag just avsnittet om turism i kustplanen kan vara värt att läsa.För egentligen, hur skall de locka till sig turister som stannar mer än tio minuter till och från båten om allt de har är en schysst rutschbana. Specielt om de inte tar hand om dessa naturliga platser som dessutom kan nås med bil??? Turismen är ju trots allt det som både Haninge och Nynäshamn tror är lösningen på sina “glesbygdsproblem”.

    Jah hoppas ni får visst nöje och nytta innan hugade vågar ringa. Annars så kom ihåg…

    teabag svarade 22 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • teabag

    Medlem
    14 november, 2001 vid 22:36

    är man ensam här ikväll? och ledsen blir jag att se så många stavfel. Jag är ledsen att ni behövde försöka tolka. Jag borde nog lägga av med det här ett tag men samtidigt vaddååå…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom på Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.