• Bomdiameter

    Publicerad av anonym-anvandare på 30 juni, 2004 vid 13:35

    Hej, jag har planer på att göra en egen bom. Frågan är vilken diameter är det som är vanlig nu? Kan någon med en nyare fabrikstillverkad bom, mäta greppytans diameter (ej kärnan).

    Tack på förhand/Andreas

    melker svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sidpiraya

    Medlem
    2 juli, 2004 vid 11:15

    öhh om du nu ska göra en custom varför inte bara göra den så som du tycker är skönast i stället för att kopiera nån?

  • eddie

    Medlem
    3 juli, 2004 vid 11:18

    lol

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 17:53

    Svar till:


    öhh om du nu ska göra en custom varför inte bara göra den så som du tycker är skönast i stället för att kopiera nån?

    [/ QUOTE ]

    Jo, för jag vill inte behöva göra om bommen om det visar sig att det inte blev så bra som det kändes hemma. En ny fabrikstillverkad bom bör ju redan ha en väl utprovad diameter.

    Hur som helst ska jag göra en bom som är något grövre, ca 35mm, än vad jag tror är vanligt (25?). Mest för att ska kunna linda KORK runt bommen utan att den går sönder.

    /Andreas

  • sirgomez

    Medlem
    7 juli, 2004 vid 17:22

    kolla med en cykelstyre – de är jo optimerad i flera millenier för bäste handgrep – men oftas är de 22,2mm och 25,4 i inspänningen.
    eller så tar man bara en cykelstyre – http://www.carbocomp.com säljer carbonstyret (99gram) grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 06:21

    Vet att Naish kommer att ha bommar med mindre diameter nästa
    säsong.

    smirk.gif

  • melker

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 21:58

    LIftass har ingen diameter alls. Fasta infästningar som gäller framöver.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.