• Bomfråga

    Publicerad av anonym-anvandare på 2 september, 2002 vid 15:50

    Jag behöver en kortare bom men det e dyrt å köpa nytt. Dock har jag en onödigt lång bom så är det möjligt att på nåt sätt kapa den? ller, ah, det e klart det går å kapa den men kommer den att funka?

    s svarade 21 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 september, 2002 vid 22:34

    jag sågade av min bom 10 cm för ca trettio minuter sedan. Än så länge känns det bra. Hmmm…. Nej, allvarligt, funkar säkert om du har lite hantverks-känsla och inte tar bort en bit mitt på eller så. Kapa en stump i bakkanten och försök återställa så mycket som möjligt! Jag vet ju inte vilken typ av infästning du har där bak, men om den är med justerbar längd, vilket jag antar, så brukar det gå att korta en bit. Kolla så det inte sitter nån plugg inne i röret så att den inskjutningsbara biten tar i efter avsågning och liknande. Tjo flöjt! Nu: sova….

    /Diil 2, alltid redo för en bra avsågning

  • s

    Medlem
    3 september, 2002 vid 07:31

    Risken är väl att du inte kan justera in bommen maximalt då bakbeslagets rör kommer in i böjen. Det är även risk för att bakbeslaget fastnar av samma orsak. Har du en väldigt rak bom kaske det funkar.
    Se upp för pluggade bomrör också.

    Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.