Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › bomgrepp byte?
-
bomgrepp byte?
Publicerad av Knatte på 12 augusti, 2001 vid 07:56Jag har en Chinook bom som tappar allt sitt bomgrepp och behöver göra något radikalt.
Är det någon som har försök att byta ut sitt slitna bomgrepp, till ett nytt?
Var köpte ni i så fall bomgreppet (kostnad)och berätta gärna ifall resultatet blev bra.
Tacksam för svar. / Christeranonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag kan bara säga att det är ett riktigt pilljobb och att limmet som det gamla bomgreppet är limmat med brukar sitta som berget, själv har jag i alla fall inte hittat något som biter ordentligt. Det är klart att man blir nöjd men frågan är om det är värt besväret! Efter ett tag ser det ju ut likadant ändå!
-
Jag håller med!, det är ett jävla pillande och det kostar lite pengar oxå.
Tänk efter hur gammal din Chinook bom är, för jag har märkt att de börjar bli dåliga efter 4-5 år, de går av och vore trist ifall du lyckas få dit ditt nya grepp ock så brakar bommen första gången du använder den. Mitt råd vore att spara pengarna till en ny.
mvh Johan -
Låt säga att man har tillgång till vätskor som gör det enkellt att ta bort det gamla limmet. Är det fortfarande väldigt besvärligt?
-
jag har samma problem, det västa är att metallen som kommer fram blir så jävla kall! finns det inte nån slags tejp, typ sån man sätter på tennisrack som skulle kunna fungera?
-
Dessa vätskor kanske gör borttagningen av gammalt grepp enklare, men bommen blir inte yngre och aluminiumet kommer knapast att återgå till sin ursprungliga hållfastighet.
-
Jag köpte nytt på SP, minns inte, men ca 200:-
Ta bort det gamla med en kniv du inte är rädd om. limma på det nya med kontaktlim. Skär skarvarna sist, som vid mattläggning, omlott kallas det. lägg dem liksom över varann och skär genom båda med ett rakblad, efterlimma om det behövs. Ca 1 timmes jobb. Det blir perfekt !/christerljung
-
Knatte
Gäst14 augusti, 2001 vid 05:12Ok, låter som din metod är den bästa. Skall göra ett försök, då det nakna aluminiumet äter skinnnet på händerna och blir kall.
Logga in för att svara.