Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bonaire 2019 – Någon som ska dit?

Taggad: 

  • sailortrash

    Medlem
    10 januari, 2019 vid 12:19

    Ser ju inte fel ut det där…2020 kanske

  • svensson61

    Medlem
    24 januari, 2019 vid 12:09

    Jag åker 8 mars 🙂 2 veckor

    • Detta svar ändrades 5 år, 3 månader sedan av  svensson61.
  • sundheden

    Medlem
    24 januari, 2019 vid 22:06

    @svensson61
    Tänkte nästan att du skulle tillbaks i år Lennart! Då ses vi på vattnet 3 dagar i alla fall. 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    31 januari, 2019 vid 18:42

    Hur flyger ni och vilket hotell bor ni på?

  • svensson61

    Medlem
    1 februari, 2019 vid 09:00

    Flyger KLM och boende beror på vad man kan hitta. Normalt någon typ av boutique hotel eller apartment. Man bör nog hyra motorcykel eller bil då hotellen ligger i stan och surfet ligger på andra sidan ön.

  • sailortrash

    Medlem
    1 februari, 2019 vid 12:38

    hmm…borde det inte finnas ngt hotell nära surfet? eller är det en prisfråga..?

    När man åker med familj är det prio liksom..

  • sundheden

    Medlem
    1 februari, 2019 vid 15:20

    Hotellet vid Sorobon beach är för dyrt helt enkelt, är man ute i god till ligger billigaste rummet på 1900kr, lite beroende på hur svag kronan fortsätter att bli.

    Förra året bodde jag 10 minuter bort med, moppen gjorde bara 50km/h. Eftersom jag rest själv så blir boendet direkt dyrare så jag kör bara med Airbnb men det har vart väldigt lyckat hittills, man får läsa igenom alla recensioner.

    Skulle nog inte säga att detta är en optimal ö för familjen då du måste hyra bil om de inte nöjer sig med ett hotell vid vattnet på västra sidan under dagen medan du själv åker till Sorobon beach på östra sidan. Det finns egentligen bara en beach och det hotellet är skitdyrt och beachen finns bara för man fraktat dit x antal ton sand.

    På kvällen är stan tyvärr ganska död, inga affärer öppna, få restauranger och inget folk som är ute och strosar efter kajpromenaden. Men surfet…. är världsklass! <3 😀
    https://www.instagram.com/p/BgHF0XgnRD5/

    Eftersom jag började kika på boenden lite sent så fanns det inte så mycket att välja bland så jag kommer att bo på 3 olika ställen, kan bli kul. 1 av dom är samma som förra året.

  • sundheden

    Medlem
    1 februari, 2019 vid 16:04

    Lac Bay / Sorobon beach

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    1 februari, 2019 vid 17:10

    Ok
    Bra info, kanske bättre satsa på Hawaii…
    1900 per natt bygger ju på rätt snabbt

  • sundheden

    Medlem
    2 februari, 2019 vid 15:03

    Ok

    Bra info, kanske bättre satsa på Hawaii…

    1900 per natt bygger ju på rätt snabbt

    Ja det är ju så.
    Men är man okej med att bo billigt på någon annan del av ön 10-15 min bort och kan stuva in ungarna varje dag i en hyrbil så är man enkelt vid Sorobon Beach.

  • sundheden

    Medlem
    2 februari, 2019 vid 15:03
  • levieux

    Medlem
    3 februari, 2019 vid 09:59

    Ok

    Bra info, kanske bättre satsa på Hawaii…

    1900 per natt bygger ju på rätt snabbt

    Bodde på Sorobon en vecka förra året. Helt värdelös för priset. Första veckan bodde jag i stan för 1/3 av det jag betalade i Sorobon för mycket bättre standard. Bättre att bo i stan och hyra en moped.

  • sailortrash

    Medlem
    4 februari, 2019 vid 16:41

    Ok
    Klart bra att veta

  • sundheden

    Medlem
    11 februari, 2019 vid 11:33

    Första dagarna ser ut att bli fiiiiiiiina… 😊

    Attachment Image
  • thecard71

    Medlem
    14 februari, 2019 vid 09:15

    Hej, Ang Sorobon Beach Resort.
    Åker man dit ensam är det kanske inte roligaste stället. Dock så har de ibland paket som kan vara rätt attraktiva.

    Jag har bott där 2×3 veckor med familjen och är supernöjd.
    När jag var ute och surfade hängde min fru och mina 2 barn på stranden eller i stugan och hade det kanonbra.
    När kroppen inte orkade längre hade vi fantastiskt läge på boendet och bad.
    Vi hade vår egna Wind-SUP med oss som användes mycket både att leka och segla på.

    Hyrbil är en riktigt bra idé för att komma runt på ön till affärer och restauranger m.m.
    Sorobon BR erbjuder Full Board vilket innebär att all mat är inkluderad, det har vi haft men skulle inte ta det igen.
    (Maten är dock kanon).

    Frukosten är inkluderad så att göra enkel mat i stugan som har kök skulle jag rekommendera om man stannar en längre period.

    Lycka till // Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bonaire 2019 – Någon som ska dit?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.