Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bonaire eller Margarita?

  • Bonaire eller Margarita?

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 april, 2004 vid 06:40

    Vilket av dessa ställen är bäst?
    Vi är tre grabbar som ska dra i oktober – november.

    – Var blåser det bäst?
    – Billigast?`
    – Resa dit … vilket är lättast/billigast?
    – Vilket av dessa ställen rekommenderas i allmänhet?

    Nån som har tips?

    agent_coop svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jacob-holmqvist

    Medlem
    18 april, 2004 vid 20:39

    Bonaire är nog inte så vindsäkert i oktober – det kommer väl igång i december snarare? Annars verkar det förträffligt. Under denna perioden finns annars alternativet Jericoacoara i Brasilien.

  • basse

    Medlem
    19 april, 2004 vid 11:54

    Jerri börjar blåsa runt början av oktober. November skulle jag vilja säga är den bästa månaden då det är mycket billigt att bo där också, i december dubblas priserna. Var där 10 dagar i november 2003. Glöm inte boka grejjer först för det var ganska mycket uthyrt när vi kom dit.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 april, 2004 vid 13:12

    Karibien är inge bra på hösten, bl a hurricane season och mycket lågtryck. Inga passadvindar från sept-oktober till december. I december-januari kommer vindarna till södra/östra karibien och sedan vandrar passaden sakta uppåt under våren. Men höstarna är osäkra helt klart i Västindien.

    Jerri i Brasilien blåser faktiskt redan i aug/september, fram till januari enligt den statistik som jag har sett. Hårdast vindar i sept-okt men blåser ofta hela perioden.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    20 april, 2004 vid 07:54

    De dagar jag var där blåste det 4.7-5.0 varje dag. Glöm inte handskar om du har mjuka fjollhänder som jag. Kombinationen salt, sand varmt vatten slet ut mina händer på nolltid. När det läkte kunde man se att man har en väldans massa olika lager hud!!

  • simme

    Medlem
    26 april, 2004 vid 13:14

    testar lite bara cool.gif

  • agent_coop

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 12:26

    Låter könisch det Simme!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Bonaire eller Margarita?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.