Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boots med CT och kardborre

  • Boots med CT och kardborre

    Publicerad av blizzy på 6 oktober, 2012 vid 13:46

    Tänkte börja köra boots och letar efter ett par med closed toe. Har fått för mig att kardborre är the way to go, för det är lättare att komma i/ur och håller bättre än snörning. Vad säger ni?

    Har kikat lite på Liquidforce Vantage Kite och Slingshot Shredtown. Fler förslag?
    Hade ju varit en fördel om de fanns i prova i Malmöområdet, så man slipper köpa den gamle grisen i säcken. :santa:

    blizzy svarade 11 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • mjersen

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 15:17
  • blizzy

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 15:41

    Hm, kan ju va en ide. Men Vantage CT är wakebindingar? Hur skiljer dom sig från “Vantage Kite”? (länk)

  • viktor77

    Gäst
    6 oktober, 2012 vid 16:07

    Jag har ett par LF Synergy CT storlek 44-45 (jag har normalt 42-43 i skostorlek) du kan få för inga pengar alls.

    Jag kommer vara nere i Skanör hela dagen i morgon söndag, ifall du vill prova dem.

  • pepa

    Medlem
    6 oktober, 2012 vid 16:09

    De flesta som kör boots bakom kite kör wakebindningar. De kiteföretag som gör boots har oftast bara köpt in en modell av ett wakeföretag och satt sin logga på dem. I LFs fall är det väl egentligen bara att de vill ha en kitebindning för de som tror att det är bättre än att köra med wakebindningar. Jag har testat Ronix Cell vilken är en av de styvaste bootsen på marknaden och inte ens de är för styva för kite. Du kan lugnt köpa vad du vill, men ett råd är att prova lite först om du har möjligheten. Helst på vattnet men annars i butik.

  • tobbelindholm

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 11:11

    jag har ett par 2011 vantage CT du kan få för 2k, använda tre gånger!

  • nordqvist

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 11:22

    Har ett par Slingshot rad 2011 storlek 10 till salu.. knappt använda!

  • sala

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 14:39

    shredtown topnotch!

  • blizzy

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 16:41

    Okej, tack för tipsen!
    Dock lite OT att posta en massa köp o sälj grejer här. Sånt kan ju med fördel skickas som PM…

    Som sagt, jag är inne på Shredtown eller Vantage Kite. Åsikter/kommentarer om dom uppskattas. Samt tips på var man kan köpa/prova runt Malmö…

  • wakenils

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 16:53

    jag har kört mina liquidforce harley till både kite o wake nu senast, funkar bra med snörning, de ska ju bara på en gång per session…
    körde lf soven innan som har både snörning och kardborre men diggar harley mer

    tång i kardborre vs byta snören…

    sala;700578 wrote:
    shredtown topnotch!

    kajtat mycket med dom eller grabrailarn?

  • sala

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 17:06
    WakeNils;700584 wrote:

    kajtat mycket med dom eller grabrailarn?

    inte jag men de bästa kajtarna på västra sidan, kalle och johan habo dudes! Kom till limhamn wakepark blizzy, där finns mina boots, hennings, nordqvist!

  • davids

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 21:27

    Har kört Vantage OT ett bra tag och aldrig haft problem med tång i velcron.. Visst, klart där sätter sig en del, men aldrig så det förhindrat att “spänna på” bootsen.. Det är bara att riva bort det värsta efter varje session. Har ett par Shredtowns som väntar på mig på Maui som ska på när jag är tillbaka dig så då kan jag ge en åsikt om dem bootsen.. För övrigt förstår jag inte varför boots här i Sverige är så in i helvetes dyra! Vadå skulle det vara frakten från USA då eller?! Köp på typ eBay från USA eller England, mycket billigare och större utbud..

  • johanw

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 14:57

    Slingshot boots!!!!

  • lima-ko

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 18:05

    Ja, eller så kan man köpa ett par sprillans nya för 90 spänn mer i butik,
    http://nocomply.se/product.php?id_product=388

    tobbelindholm;700573 wrote:
    jag har ett par 2011 vantage CT du kan få för 2k, använda tre gånger!

    Jag känner mig nästan lite tjatig men har svårt att motivera det när man kan köpa ett par sprillans nya för 100 spänn mer i butik, http://nocomply.se/product.php?id_product=189

  • lima-ko

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 18:08
    tobbelindholm;700573 wrote:
    jag har ett par 2011 vantage CT du kan få för 2k, använda tre gånger!

    Ja, eller så kan man få ett par sprillans nya för 100 spänn mer i butik, http://nocomply.se/product.php?id_product=189

  • deaz

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 18:14

    North Ronix Frank boot är allt jag säger

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boots med CT och kardborre

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.