Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay, Filippinerna

  • Boracay, Filippinerna

    Publicerad av koolina på 24 oktober, 2006 vid 11:15

    Hej,

    Jag och Eva drar till Filippinerna i slutet av november och stannar i tre veckor. Vi tänkte börja med Boracay. Nån som har tips på bra ställen att bo på Boracay? Finns andra öar som också är bra för kiting? Är även intresserad av om nån vet nåt ställe där man kan hitta lite vågor att kita i slutet nov/början dec.

    Nic, jag såg dina tips om Siargo. Kitade du när du var där? Är vinden ungefär samma som på Boracay?

    Tacksam för alla tips.

    //Karro

    mollan svarade 17 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • muche

    Medlem
    24 oktober, 2006 vid 12:53

    Tjena. Vi funderar på att åka dit i december, till Boracay alltså!! Hur mycket pröjsade ni för biljetterna och vart köpte ni??
    Vart kan man få tag på billiga??

  • koolina

    Medlem
    24 oktober, 2006 vid 15:31

    Vi köpte biljetter på http://www.supersavertravel.se för ca 7700 kr till Manila, sen tillkommer ca 1000 kr för inrikesflyg t.o.r. till Boracay.

    När tänkte ni komma ner?

  • muche

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 09:20
    Koolina wrote:
    Vi köpte biljetter på http://www.supersavertravel.se för ca 7700 kr till Manila, sen tillkommer ca 1000 kr för inrikesflyg t.o.r. till Boracay.

    När tänkte ni komma ner?

    Vi tänkte åke ner i slutet av december. Inte säkert ännu om det blir Boracay, Brasilien eller Kapstaden. Det brukar vara dyrt att resa runt jul så vi jagar bara de billigaste billjetterna, sen vart vi hamnar av dessa 3 är inte så noga. Tack för tipset!

  • niccoschiller11

    Medlem
    22 november, 2006 vid 22:20

    Siargao har den bästa vågsurfing som jag upplevt, näst efter Indonesien men är som sagt som Bali var på 50-talet. Eric´s at the Beach är bästa stället att bo på. Kitesurfingen är mer inriktad på våg-kite! Naturen är fantastisk! OBS! Ska ni dit så är det enklare att åka direkt dit från Manilla först och sedan till Boracay via Sebu. OBS! Tag med cash för det kan vara svårt att få tag på bank!
    Men, kitesurfingen är bättre på Boracay! Där blåser det i princip alltid:-)! Jag hade inte med mig större kite än 12:a bow då. Perfekt att bo på Blue Mango. Mycket mysigt, billigt, dykcenter, engelsktalande fd Hawaiianer som ägare och right on the beach. Kolla deras hemsida (sök på google). Hälsa från Nicco. Brukar även bo en kiteinstruktör som heter Mars där. Vid den tiden på året så tror jag att bästa kitingen är på andra sidan ön där det är väldigt långgrunt och fint. Ön är dock väldigt liten så det är inga problem att bo på Whitebeach (det är där allt händer ´men Blue Mango ligger ändå lugnt och mysigt). OBS! Boat Station 3!!! Här är inga problem med att ta ut pengar på Turistcentret!!! OBS, obs obs! Ni måste ta väl hand om vår snälla vakthund “Mango” på BlueMango….så go! (se bilder)

    Ha så himla underbart och kör hårt! Är allt lite avis, men jag drar i alla fall till Mauritius över Nyår. Grym Kiting och surf där också:wink:

    /Nicco

  • niccoschiller11

    Medlem
    23 november, 2006 vid 08:55

    OBS! Det är mycket billigare på Filippinerna än både Sydafrica och Brasil, bara så ni vet……Dessutom mer orörd natur och mindre konkurens om vågorna om ni tar er ut till öarna, spec Siargao:-). Lovar att ni inte blir besvikna!
    /Nicco

  • mollan

    Medlem
    14 december, 2006 vid 15:13

    Vilka härliga bilder! Och tack för tipsen, jag åker i slutet av december..

    /M.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay, Filippinerna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.