Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • imported_pejay

    Medlem
    11 januari, 2013 vid 19:40

    Okej Atte,
    Ja jag bokar gärna genom dig! Jag har inte bokat flyget ännu, men jag siktar på att komma ner den 22 el 23 jan. En vecka stannar jag gärna på bageriet. går det gott? Jag känner att jag vill veta 100% med boendet innan jag bokar flyg nämligen.

  • atte

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 14:04

    jag kollar och återkommer i morgon.

  • atte

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 03:06

    japp det finns rum 2000php natten för AC.

  • imported_pejay

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 15:50

    @Atte 705508 wrote:

    japp det finns rum 2000php natten för AC.

    Gött det, jag behöver inte förboka då? Jag kan ju hälsa från dig.

    Jag har en fråga angående flighten från manila till kalibo med cebupacific, kan man dyka upp till flighten med extra bagage eller måste man förbereda dem på att man har extra? Isf, var? Jag hittar nämligen inget på deras hemsida.

    Har internet utvecklats? eller behöver man en sticka?

  • atte

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 15:55

    @pejay 705518 wrote:

    Gött det, jag behöver inte förboka då? Jag kan ju hälsa från dig.

    Jag har en fråga angående flighten från manila till kalibo med cebupacific, kan man dyka upp till flighten med extra bagage eller måste man förbereda dem på att man har extra? Isf, var? Jag hittar nämligen inget på deras hemsida.

    slutet på jan ska det inte vara några problem att hitta lediga rum. kinesiska nyåret är väll inte förren i feb?

    förboka 30kg bagage eller vad du nu har med dig när du bokar biljetten.

  • nordenhed

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 14:03

    För er som åker ner själva kan jag starkt rekomendera att bo på Frendz Resort!. Ett hostel där du får ett rum för 600 php / natten. 1200 tror jag om du vill ha dubbelrum med ac. Ligger närmare white beach än kitebeach men tar bara några minuter att gå till kitebeach. Jag är där nu 4 dagar till och det är riktigt skönt häng med alla som bor här. Dock är ja den ända som kajtar

  • imported_pejay

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 23:54

    jag fyller på med lite frågor. Hur lång tid behöver man i Manila ungefär för att ta sig till inrikesterminalen? Hur lätt är den att hitta? Det känns rätt tight med bara 1h & 45min. Men så jävla synd att behöva vänta från 1600 till 1100 nästa dag.

    edit: känns väldigt omöjligt med 1h45min.

  • atte

    Medlem
    15 januari, 2013 vid 01:36

    min 3h mellan flygen för du måste byta terminal oftast.

  • imported_pejay

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 09:18

    Ohoy Atte,
    Nu är jag nere på Boracay, inte surfat ännu dock, känt att jag har behövt fixa endel saker idag. Boende bl.a. Jag bodde första natten på English bakery. Men kände att jag behövde dusch med varmvatten. så nu bor jag på ett ställe vänster om kite beachen (tänker från main road), För 2500php/natt.

    Jag vet att det har varit strömavbrott idag. Och det har hängt lappar över bankomaterna. Men jag hittade en automat på whitebeach som inte hade någon lapp över sig. Men jag är inte jävel till att få ut pengar! Det är ju så jävla många val att trycka på. quick Cash/ withdraw/ några fler alternativ, Sen ska man välja varifrån kredit/ savings/ fler alternativ. Vilken är den rätta vägen att gå där? Tacksam för hjälp.
    mvh PJ

  • atte

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 09:40

    prova typ
    English-Withdraw-savings-fast cash-10 000-kod
    är inte helt säker på när koden kommer på tal men det ska nog vara alla steg förutom att den frågar även om du vill ha kvitto samt att du måste godkänna att den tar betalt 200php för varje uttag du gör.
    Vi är på Levantin från kl 19 i kväll och nu går vi till Yellocab Pizza stn1 och firar segern. Dyk gärna upp.

  • imported_pejay

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 10:15

    Jag får försöka i morgon igen. Kan ju ha varit så att den var tom pga att de andra var utan ström. Tack som sagt!

    levantin gick jag förbi idag, var du där på förmiddagen och såg en väldigt vit människa så var det nog jag! Det låter jättetrevligt atte, men jag orkar inte bege mig ut mer ikväll. Men jag tar gärna en raincheck! jag kan ju höra här igenom, om var ni håller hus 🙂

  • atte

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 13:08

    vi hänger ju vanligtvis på freestyle så du kan alltid fråga efter mig där. i morgon lördag är det sista dagen i tävlingen så vi är nog borta vid greenyard hela dagen.

  • roggan

    Medlem
    15 februari, 2013 vid 17:07

    Jag har ett tips till er som ska åka till Boraca så ni slipper göra samma misstag som jag gjorde.
    Boka bara en enkel flygresa dit. Jag gjorde misstaget att boka tur och retur så nu sitter jag hemma i sverige och fryser utan att kunna kajta. Det suger!

  • nick

    Medlem
    16 februari, 2013 vid 01:17

    @roggan 706989 wrote:

    Jag har ett tips till er som ska åka till Boraca så ni slipper göra samma misstag som jag gjorde.
    Boka bara en enkel flygresa dit. Jag gjorde misstaget att boka tur och retur så nu sitter jag hemma i sverige och fryser utan att kunna kajta. Det suger!

    Hahaha! 😀

  • olandstoken

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 14:53

    Hemkommen efter 6 veckor. Jag har blandade känslor ang. surfingen på Boracay. Å ena sidan så har det blåst konstant i 6 veckor mer elle rmindre, men det har varit sjukt mycket folk. Så mycket att det stört ordentligt. Av 2 timmar på vattnet går 1 timma åt att kryssa mellan folk och hoppas att man hittar lite utrymme downwind att tricka på. För Atte som bor på ön så kan jag tänka mig att det räcker med de timmar man får de få stunder då det inte är packat med folk. Typ eftermiddagarna innan solen går ner, eller vid riktigt svag vind om man kör raceprylar. Förhållandena är också so/so enligt mig. Det är platt vid lågvatten, men botten är full av korallsten och sjöborrar, så du riskerar hela tiden att slå dig om du övar saker på det platta. Detta är också en sak som gjorde det jobbigt, om du inte pallar surfa med skor på, så får du bodydragga även på grunt vatten om du inte vill trampa sönder fötterna. Hela beachen är full med kiteskolor, och en bra vind-dag så är det väl ca 50 instruktörer ute på vattnet, som alla står där förhållandena är som bäst. (Där det är grunt och platt). Mitt slutomdöme är. Om man kunde minska folket med hälften skulle det fortfarande vara trångt på vattnet.. Och skulle du få bort allt folk så är det fortfarande inte världsklass på kitesurfingen. Med detta sagt.. Det finns en beach några kilometer bort som tar en timma att ta sig till land och båtväg (20 min med kite) som är helt folktom. Den heter union beach. Den har samma förutsättningar som Bulabog men i princip inte en människa. Där finns dock bara 2 ställen att bo på, och det ligger lite off side. Men jag kan tänka mig at boracay var så. Innan alla upptcäkte Boracay. För övrigt så är Boracay totalt överexploaterad, och man ska dubbla antalet hotellsängar på några år. Redan nu är whitebeach så knökfull vissa tideratt du inte tar dig fram på kvällen utan att gå i snigelfart. Man dumpar tydligen dessutom avloppsvattnet från ön genom 3 pipelines på bulabogstranden (kitebeach), så vissa dagar luktar det rent ut sagt skit när man går upp genom vattnet.
    Extremt mycket surf, men utan kvalitét är min sammanfattning, med risk att bli halshuggen. (SOm vanligt här på steffo) 🙂

Sida 15 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.