Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • atte

    Medlem
    11 november, 2011 vid 13:54
    Kygen;675169 wrote:
    Hej!

    Har du någon länk till hotell på Cuyo Island?

    Tack! :cool2:

    Internet har inte riktigt kommit till Filippinerna ännu men jag hittade det här
    http://www.philippineswindsurfing.com
    Men det va inte stället jag sökte för det finns en skön Kille från Australien som har ett ställe in norra änden av Quijano beach
    Vi bodde på stans största hotell och det heter Ferroland men dom har inte heller någon hemsida.
    Hittade dock lite info om hotellen i stan
    Accomodations in Cuyo town

    Nikki’s Pension with 10 rooms and a restaurant at Capusan beach (Contact Number: +63 920 8760 008). Feroland Hotel with 8 rooms located nearby (Contact Number: +63 921 7904 848). PSU-PCAT Baywatch Resort of the Palawan State University Cuyo Branch located at Capusan beach with 1 aircon room and 4 fan rooms (Contact Number: +63 918 4770 102).
    Beach Resort of the Octopus Global Interest Corporation managed by the Australian Ross Pelgrave at the beautiful Quijano beach is since 1996 under construction. Unfinished without doors, windows, or roof. Guests must sleep on the floor or in tents.

    Där fanns ju Ross med oxå med sina tält skön snubbe

    Då har du nästan alla ställen man kan bo på, Vissa av oss som va där typ Elin och Emelie sov på skolan det va ganska billigt typ 15kr natten men jag tyckte det va för sunkigt så jag lyxade till det med boende för 60kr natten.

    sticker förövrigt och rekar detta ställe över helgen. 305105_244902142235205_169658286426258_699905_1962419352_n.jpg
    318659_244899955568757_169658286426258_699885_310235953_n.jpg

    Jobbar på att det ska gå en båt dit en gång i veckan typ en 2 dagars tripp, ligger 5h med öster om Boracay men jag vet inte det ser ju lite sunkigt ut 😉

  • nick

    Medlem
    11 november, 2011 vid 14:40

    Cujo ser ju galet nice ut!
    Du får komma med ett utlåtande efter helgen, Atte.

  • atte

    Medlem
    11 november, 2011 vid 14:57
    Nick;675174 wrote:
    Cujo ser ju galet nice ut!
    Du får komma med ett utlåtande efter helgen, Atte.

    Bilderna är från en annan ö som vi kallar Sharkys island men som heter Cresta de Gallo och ligger förhållandevis nära Boracay, Ligger typ här [ame=”http://maps.google.com/maps?ll=12.176112,122.702179&spn=0.090444,0.154324&t=h&z=13&vpsrc=6&lci=com.panoramio.all”]http://maps.google.com/maps?ll=12.176112,122.702179&spn=0.090444,0.154324&t=h&z=13&vpsrc=6&lci=com.panoramio.all[/ame]

  • nick

    Medlem
    11 november, 2011 vid 15:04

    Aaaah, intressant! Jag läste lite snabbt där.
    Kanoners! Fixa båtresorna (med någorlunda säker båt då’rå). Jag åker med i så fall nån gång under februari.
    Har du varit där någon gång, eller har du bara luskat fram det på Google maps?

  • atte

    Medlem
    11 november, 2011 vid 15:13
    Nick;675178 wrote:
    Aaaah, intressant! Jag läste lite snabbt där.
    Kanoners! Fixa båtresorna (med någorlunda säker båt då’rå). Jag åker med i så fall nån gång under februari.
    Har du varit där någon gång, eller har du bara luskat fram det på Google maps?

    Det Sharky som äger en 40fots katamaran som är typ 1år gammal som va där förra veckan så nu vill han dit igen och typ visa oss ön, så om vi tycker att det är en bra kite ö så blir det typ som utflykterna till Seco. Fast till denna ö blir det ju att åka katamaran dit och hem, han säger att han lätt kan ta 10-15pers på båten.

    Lite smidigare att ta sig till än till Seco och dessutom mycket större plattvatten område.

  • bahtra

    Medlem
    11 november, 2011 vid 15:31

    Tja Atte,

    Jag såg denna Ö på freestyle academy FB sida, den ser ju riktigt nice ut!!
    Reka på så hoppas vi det blir en tur när vi kommer ner!!
    / David

  • atte

    Medlem
    14 november, 2011 vid 08:21
    bahtra;675184 wrote:
    Tja Atte,

    Jag såg denna Ö på freestyle academy FB sida, den ser ju riktigt nice ut!!
    Reka på så hoppas vi det blir en tur när vi kommer ner!!
    / David

    Lite snabbfakta, normal vindriktning ger inte plattvatten i hela viken eftersom det nästan är sideshore vind, endast plattvatten längre in i viken där det oxå ligger en sjögräsodling, hade inte den legat där så hade ju det varit mycket bättre.
    Tog 7h att ta sig dit mot vinden och 6h hem med vinden.

    Inte helt optimalt pga den långa restiden och att det inte är platt i hela viken.

    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2431037492487.2129199.1148109620&type=1

  • nick

    Medlem
    14 november, 2011 vid 08:41

    Fina bilder!
    Har Habagatvinden slagit om helt än? Eller är det lite halvdant fortfarande? På WindGuru och WindFinder ser det inte helt stabilt ut ännu…

    På en del av bilderna så ser det ut som om det är en beach med vatten på båda sidorna. Är det inte möjligt att köra offshore på ena sidan så att man får lite plattare vatten? Jag inser ju förstås att man då bör ha någon form av rescue båt, men det borde ju räcka med en jolle med snurra.

  • atte

    Medlem
    14 november, 2011 vid 09:11
    Nick;675319 wrote:
    Fina bilder!
    Har Habagatvinden slagit om helt än? Eller är det lite halvdant fortfarande? På WindGuru och WindFinder ser det inte helt stabilt ut ännu…

    På en del av bilderna så ser det ut som om det är en beach med vatten på båda sidorna. Är det inte möjligt att köra offshore på ena sidan så att man får lite plattare vatten? Jag inser ju förstås att man då bör ha någon form av rescue båt, men det borde ju räcka med en jolle med snurra.

    Vinden ha slagit om till Amihan, det hände den 16 okt, men efter det har vi haft en period med kanske 10 dagar utan vind så det har väll inte kickat igång riktigt, just nu är det bra drag och Guru visar ju normalt ca 3kts för lite på bulabog.

    Ang Cresta de gallo så är det nästan side shore på båda sidorna så det är inte riktigt någon offshore sida, vinden ligger kanske 10-20 grader snett mot öns längdriktning och man kommer ju dit med båt så den båten får ju funka som backup när det skiter sig.

  • atte

    Medlem
    17 november, 2011 vid 03:41

    om någon är sugen på att åka med Sharkys båt så tar han 100usd/dag/person

    här är lite bilder från trippen vi gjorde

    http://www.facebook.com/media/set/?s…8109620&type=1

    Lite info om Sharkys båt (Sharkbite)

    Sharkbite is a 12m Fusion Cat , beam 7.5m, Draft 1.2m
    Accom is 2x Queen cabins ,1x Double cabin , and 2 singles
    Fishing and Snorkelling equip supplied
    IKO kiteboarding Instructors, kites avail
    Exclusive Charter US$ 1200 /day
    Food Included cheers Sharky

  • jona_than

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 11:36

    Atte är du på Boracay än?

    Jag och frun tänkte komma dit i Januari, och skall snart börja söka boende. Var lönar det sig att leta, eller bättre, har du några kontakter som lönar sig att utnyttja?

  • atte

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 17:01

    jo jag sitter här pÃ¥ beachen och väntar pÃ¥ att det ska vara vindstilla nÃ¥gon dag sÃ¥ jag fÃ¥r vila lite 😉

    om ni kommer hit för några veckors surf så är det ju surfers Home, fläktrum eller levantin, ac. ska ni stanna längre än 1 månad så kanske en lägenhet är att föredra.

  • jona_than

    Medlem
    14 augusti, 2012 vid 06:17

    Aha, bra!

    Lägenhet tror jag kanske, vi stannar nog minst en månad, innan vi drar vidare och kollar andra länder. Fast jag behöver internet för att kunna jobba, är det i så fall bättre att stanna på något hotell-liknande, eller går det att få på kort varsel till lägenheter också?

    Ungefär vad är prisskillnaden mellan de två typerna?

  • atte

    Medlem
    15 augusti, 2012 vid 04:31

    ett rum på hotell/bungalow får du för 2000php/natten och uppåt och en lägenhet kostar från 15 000php i månaden, båda alternativen brukar ha ett sunkit 0,25Mbit WIFI internet som alla gäster delar på.
    Det finns billigare alternativ på boende men jag utgår från att ni vill bo nära Bulabog beach.

    När det gäller internet så skulle jag ta med en olåst/upplåst USB sticka, router, telefon elller platta som klarar LTE (4G) 2100MHz då borde du klara dig rätt bra.

    Vad hade ni tänkt för prisläge på boendet? så jag vet vilket håll jag ska skicka er, jag menar du kan hyra en villa för några hundra $ per natt så det finns ju lite att välja på.

  • atte

    Medlem
    15 augusti, 2012 vid 04:32

    ett rum på hotell/bungalow får du för 2000php/natten och uppåt och en lägenhet kostar från 15 000php i månaden, båda alternativen brukar ha ett sunkit 0,25Mbit WIFI internet som alla gäster delar på.
    Det finns billigare alternativ på boende men jag utgår från att ni vill bo nära Bulabog beach.

    När det gäller internet så skulle jag ta med en olåst/upplåst USB sticka, router, telefon elller platta som klarar LTE (4G) 2100MHz då borde du klara dig rätt bra.

    Vad hade ni tänkt för prisläge på boendet? så jag vet vilket håll jag ska skicka er, jag menar du kan hyra en villa för några hundra $ per natt så det finns ju lite att välja på.

Sida 9 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.