Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing börja kitesurfa men har ingen bil..!

  • börja kitesurfa men har ingen bil..!

    Publicerad av callyrally på 12 juni, 2012 vid 23:16

    Jag vill börja kajta! Men jag har ingen bil eller körkort! :frown: Det gör mig lite tvekis på om det ens är lönt att skaffa utrustning and all.

    Hur funkar det för er som bor i malmö, klarar ni er utan bil?
    skatteåterbäringen sitter på kontot och väntar på att bli uppäten av en ny drake, om det är nån idé vill säga. Är det det?

    Jag har hört att man kan åka till lomma, är det bästa stället från malmö? Långt att kånka prylarna från bussen? Hur/vart åker man då? Finns det andra bra ställen som ligger smidigt till?

    tipsa tipsa! Och tack på förhand! :tongue:

    blizzy svarade 11 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gadget

    Medlem
    13 juni, 2012 vid 03:42

    Det är säkert många som kan stå ut med dig i bilen om man splittar bränslekostnaden och de dära Habo Locossarna bor ju t.ex i Malmö.

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    13 juni, 2012 vid 05:45

    Klart du ska lägga skatteåterbäringen på kite.

    Bor du i Malmö kan brist på bil och körkort inte vara något bekymmer, skriv bara här när du ska ut och att du är villig att dela bensinen så borde det inte vara några bekymmer.

  • viktor77

    Gäst
    13 juni, 2012 vid 07:42

    Finns en del ställen man kan åka buss till.

    Väg 100, Höllviken – Busshållplats direkt vid bilparkeringen, typ 10 meter att gå
    Falsterbo Strandbad – Bussen stannar vid parkeringen, så ingen större skillnad mot om du skulle komma med bil
    Habo, finns en busshållplats några hundra meter från campingen, men du måste nog byta i Lomma om du kommer från Malmö.

  • callyrally

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 13:48

    ok, spank u guisse! 😎

  • nille85

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 13:54

    Jag har tagit bussen ett par gånger från malmö till habo. Åker man med linje 132 tar det typ 20-30 minuter och inga byten behövs. Bara att hoppa av vid “lomma brohus” och sen gå till campingen typ 300 meter eller nått.

  • blizzy

    Medlem
    14 juni, 2012 vid 14:01

    Jag har aldrig tagit bussen men Skånetrafiken säger att det tar ca 40 min från Koncerthuset till Habo med linje 132. Först buss 35 min, sen 5 min gång. Plus tiden det tar till Koncerthuset från sitt hus också så klart…

    Annars är ju Ribban riktigt centralt o bra. Dock inte bästa spoten för nybörjare.

    Så satsa på buss eller skjuts till Habo ett par gånger tills du känner dig säker på åkningen, så kan du cykla/ta buss till Ribban sen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing börja kitesurfa men har ingen bil..!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.