Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing borra i brädan?

  • borra i brädan?

    Publicerad av vogon-jeltz på 15 februari, 2008 vid 18:33

    Jag har en dum lösning på min bräda som det är idag. Jag har ist för gängade hål en bult som skruvas fasst med träskruv i brädan. Och nu skulle jag vilja ha gängade metall hål istället. någon som har erfarenhet av detta?

    vogon-jeltz svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • fox

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 18:58

    @Vogon Jeltz 444976 wrote:

    Jag har en dum lösning på min bräda som det är idag. Jag har ist för gängade hål en bult som skruvas fasst med träskruv i brädan. Och nu skulle jag vilja ha gängade metall hål istället. någon som har erfarenhet av detta?

    Det finns gängade inserts, bara borra hål i brädan, i med en droppe epoxy, dra i inserten (gängad utv.) klart! – kolla med nå´n som tillverkar alt. servar snowboards etc.

  • sourra

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 19:40

    Här finns en tråd om hur man kirrar inserts http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47899&highlight=inserts . Vad är det för nån bräda du har egentligen?

  • johanw

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 07:39

    @Vogon Jeltz 444976 wrote:

    Jag har en dum lösning på min bräda som det är idag. Jag har ist för gängade hål en bult som skruvas fasst med träskruv i brädan. Och nu skulle jag vilja ha gängade metall hål istället. någon som har erfarenhet av detta?

    jag borrade igenom brädan o fäste skruv me epoxy o glassfiber på undersidan o sen spände jag fast stropparna med muttrar 🙂

  • vogon-jeltz

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 10:55

    Tackar för tipsen . specielt det sissta fast jag tror att jag sätter mutter på undersidan ist :).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing borra i brädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.