Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bortglömda med all rätt,vinta!

  • Bortglömda med all rätt,vinta!

    Publicerad av vindsokaren på 25 april, 2009 vid 22:41

    Började min vindsurfbana med bic 310(350 lång).
    Sedan gick ja på nästa steg med att köra Vinta 295(95 lit)
    Provade också kompisens 330
    Kommer också ihåg en annan kompis Vinta 270 som han förgäves försökte hoppa sönder efter ett sinkersurf mot en parkbänk.
    Gav mej aldrig mot avdriften ibörjan på min 295 och till slut seglade man stabilt i hängselet-87.Dock vill jag jag minnas att brädan följde vattnet lika bra som en snok.
    R:I:P not Vinta då du vägrade dö och istället vek dej dubbel i sopmanglaren(brännbart)

    “ska bli kul att kolla alla speednissar på eventet på böda”

    vindsokaren svarade 15 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Knatte

    Gäst
    26 april, 2009 vid 10:02
    vindsökaren;542794 wrote:
    Började min vindsurfbana med bic 310(350 lång).
    Sedan gick ja på nästa steg med att köra Vinta 295(95 lit)
    Provade också kompisens 330
    Kommer också ihåg en annan kompis Vinta 270 som han förgäves försökte hoppa sönder efter ett sinkersurf mot en parkbänk.
    Gav mej aldrig mot avdriften ibörjan på min 295 och till slut seglade man stabilt i hängselet-87.Dock vill jag jag minnas att brädan följde vattnet lika bra som en snok.
    R:I:P not Vinta då du vägrade dö och istället vek dej dubbel i sopmanglaren(brännbart)

    “ska bli kul att kolla alla speednissar på eventet på böda”

    Nä, Vinta 290 var aldrig en hit :blush: men jag lärde mig vattenstarta på denna brädan innan det blev Tiga 260 och Tiga Wave sedemera…

  • doc

    Medlem
    26 april, 2009 vid 10:37

    Tiga 260, med RAF Speed köpt av Ekman. Fort rakt fram…
    Min tredje Tiga Wave försökte jag hoppa av en vinterdag. Plattlandning jämfota från 5 meter i 3 grader – böjde sig som en banan men inte ett märke…

  • bicless

    Medlem
    27 april, 2009 vid 15:14

    Vinta…den rosa färgen var skööön. Var det inte så att den var rosa rakt igenom?
    Har för mig att den inte var lackad…..

    Mvh

    Bicless

  • vindsokaren

    Medlem
    27 april, 2009 vid 20:15
    Bicless;543084 wrote:
    Vinta…den rosa färgen var skööön. Var det inte så att den var rosa rakt igenom?
    Har för mig att den inte var lackad…..

    Mvh

    Bicless

    Icke lackad bara pride rosa rakt igenom, de såg jag när surfkärrans hjul slipade djupa spår
    i brädan på väg ner till Mälaren med cykeln.

  • vindsokaren

    Medlem
    27 april, 2009 vid 20:18
    Doc;542867 wrote:
    Tiga 260, med RAF Speed köpt av Ekman. Fort rakt fram…
    Min tredje Tiga Wave försökte jag hoppa av en vinterdag. Plattlandning jämfota från 5 meter i 3 grader – böjde sig som en banan men inte ett märke…

    Tiga 260 har surfspot som butiksskylt kändes skönt att ta bandsågen å köra igenom he he..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bortglömda med all rätt,vinta!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.