Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bortslösad vind !!!

  • Bortslösad vind !!!

    Publicerad av tompasurfer på 26 oktober, 2008 vid 07:38

    Oktober har ju varit grymt bra vind- och vågmässigt, både på väst- och östkusten. Jag var t.ex ute i fredags f.m. i Läjet och hade 4 timmars skit-sjysst 3.8/4.3 surf med bra vinkel.

    MEN jag har också lagt märke till att det jäkligt ofta blåser som bäst på nätterna för att sedan lägga av på morgonen för att sedan dra igång igen strax innan det blir mörkt igen, framförallt på helgerna då åtminstånde jag i bästa fall har möjlighet att surfa.

    Ett litet bevis från idag som exempel:

    Någon som håller med?
    …….mer vind till folket……när det är ljust !!

    rrd svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:34

    Jag kom ut på vattnet 06.55 i morse för att inte slösa.
    Finns definitivt fördelar med vintertid. En av dem är att det helt plötsligt blir ljust på morgonen (ett tag i alla fall).

  • tdk

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 17:15

    Mm, kan tyckas, men jag tror dock att majoriteten av folk jobbar dagtid, och då ser ju iaf jag hellre att det är ljust på kvällarna…

  • rrd

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 17:28

    Som tröst har jag nyligen hört en meteorolog förklara att det meteorologiskt sett blåser mindre på nätterna jämfört med dagarna. Detta pga solen.

    Annars gäller väl Murphys lag, dvs sannolikheten att någonting inträffar är omvänt proportionell mot dess önskvärdhet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bortslösad vind !!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.