Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow kite bom till C-drake/ Konvertera originalbom för C-drake!?…..

  • Bow kite bom till C-drake/ Konvertera originalbom för C-drake!?…..

    Publicerad av kallle på 21 mars, 2006 vid 23:00

    Går det att bygga om/balansera depowern till en C-drake så att man har nytta av att kunna slacka baklinorna mycket (bowkite-bar-style) men ändå inte kollapsa kiten så den “vränger sig”?
    Tankte låta de bakre linorna löpa upp och ner från bar’en till mittlinorna ngra ggr genom block, för utväxling…?

    ….hajjar att det inte har lika stor effekt som på en bowkite pga bridle’n men ändå……nån som testat?

    Nån som testat Bow kite bom/linor/system till vanlig C-drake?

    sbjorne svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • biorno

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 11:24
    Kallle wrote:
    Går det att bygga om/balansera depowern till en C-drake så att man har nytta av att kunna slacka baklinorna mycket (bowkite-bar-style) men ändå inte kollapsa kiten så den “vränger sig”?
    Tankte låta de bakre linorna löpa upp och ner från bar’en till mittlinorna ngra ggr genom block, för utväxling…?

    ….hajjar att det inte har lika stor effekt som på en bowkite pga bridle’n men ändå……nån som testat?

    Nån som testat Bow kite bom/linor/system till vanlig C-drake?

    Jag skulle rekommendera UDS då får du 200% depower !

  • mrmille

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 11:37
    Biorno wrote:
    Jag skulle rekommendera UDS då får du 200% depower !

    Ja, eller STUDS
    då får du kiten att automatiskt relauncha vid krasch efter en 200% depowertur

  • monkey

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 12:50
    mrmille wrote:
    STUDSSkön Humor 🙂
  • kallle

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 22:17

    Jag skulle rekommendera UDS då får du 200% depower !

    …UDS?…..OK!
    Snackar vi gamla Naish UDS (slackar baklinor) eller Flexifoil UDS (slackar framlinor) etc. osv. osv.

    Ngn som har erferenhet av att slacka antingen fram eller baklinor på en vanlig LEI/ C-kite med utväxling eller UDS-slack?

    “STUDS” låter iofs fint

  • sbjorne

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 22:50

    RRD har väl nåt sånt på sina nyare kites?

  • milkman

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 22:56

    Ere inte dom som har UDSx2.. Slack på både fram och baklinor?

  • sbjorne

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 23:24

    Vet inte vad det heter, men jag har för mig att deras “wavekite” har nåt liknande “100% depower”..

    Den e vist också ruggans snabb…. enligt testrapporter från Vbg..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bow kite bom till C-drake/ Konvertera originalbom för C-drake!?…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.