Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BRA eller ANUS

  • BRA eller ANUS

    Publicerad av rimsson på 21 mars, 2008 vid 10:19

    Tja,
    Har nu länge velat skaffa escaladsen från liquid force..har kollat runt i sverige men ingen verkar ha just Escalades, inte online i alla fall, eller så har jag missat på nån surfsida? I vilkett fall så skulle man va tvungen att pröjsa en hel del hemma, så därför har jag spanat in ett par Liquid Force Escalades 2006 i USA…ska tydligen vara oanvända och fortf. i förpackningen…De ser juh riktigt nice ut, t.o.m nicare än ’08 tycker jag, (på bild iaf)…så…
    Någon som har testat sånna? Vad tycker ni?

    Beställer nog ikväll om feedbacken är ok:crazy:

    gurun svarade 16 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • casper

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:28

    Sök här på forumet, det finns en mycket bra recension mellan 06 och 07/08.
    Hittade ett par 06’or nya i USA för 100Usd men beställde nya 08 efter läst den.

  • johanw

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:42

    martin mjersen har..

  • unhooked

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 10:45

    kanske inte den bästa booten för nybörjaren om man inte gillar hårda boots.

    i ordning nybörjarvänlig till pro

    unions –> escalade 07/08 –> escalade 06 –> pro wakebindingar

  • rimsson

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 11:27

    Tack för svaren,
    Sätter lite unhooked osv så e ingen total nyburgare, får nog beställa in ett par 06 o se hur det e att köra boots överhuvudtaget, gillar jag det blir det ett par 08 istället, gillar jag inte det så hittar ni dem under KÖP&SÄLJ.

  • hengo

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 15:22

    ahr precis beställt senaste escaladesen från matthias på liquid-force. så visst finns de i sveden!

    http://www.liquidforcekites.se

  • debkausf

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 15:45

    @hengo 453165 wrote:

    ahr precis beställt senaste escaladesen från matthias på liquid-force. så visst finns de i sveden!

    http://www.liquidforcekites.se

    Snickeriet!!! he he

  • rimsson

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 16:01

    Nice nice, nöjer mig med ’06rna som första par, köpte idag, betydligt billigare än dom du beställt hengo…ungefär 2000kr billigare, sen får jag se om jag fastnar för bindingar o köper 08orna i the future!

  • hengo

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 16:13

    det kostar å va me..

    bra att du kör hardcore å beställer de hårda!! är dock strap-bög sen 6 år tillbaka så behöver lite invänjning med nåt lite gossigare på fötterna 😀

  • curry

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 17:45

    De är grymt bra!
    Lite hårda bara som första bindning, rätt svåra att komma i (för mig, lättare för andra kanske) jämfört med tex Unions eller 07/08 escalades men man sitter desto bättre i dom.

  • rimsson

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 07:38

    Sjukt nice, beställde igår, borde väl få hit dem om nån vecka eller så…mina var “open toe” kör man då med typ…neopren sockor eller?

  • unhooked

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 09:35

    alla kitebindingar är open toe. detta för att vi ofta kör där det är sand och det kommer sant i bindingarna. När det är riktigt kallt så får man åka med neosocka.

  • gurun

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 11:01

    Var köper man neo-sockor? inte en chans att jag kommer ner med våtskorna i mina union.

  • bohm

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 12:26

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=27&products_id=200&osCsid=92a9eb5038a49a66c6a1966e4a567ec6

    Dom tror jag är skapligt varma trots att de är tunna, men jag har inte testat

  • unhooked

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 15:21

    jens från kitekraft har annars ett par neosockor som jag kör som funkar utmärkt.

  • gurun

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 22:38

    Tackar! Från vilken temp funkar 1mm. Kan man köra med det nu? Kör 3mm skor idag går iofs ok…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BRA eller ANUS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.