Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra instruktörstips!!!!

  • Bra instruktörstips!!!!

    Publicerad av jonasm på 30 juni, 2008 vid 19:53

    Ge fan i att hoppa nära övriga kitare (som inte är era instruktörspolare/beundrare) och sluta krascha era kites in min kite / mina linor / på mig!

    Har kitat i 4 år och de flesta incidenter jag har varit med om har inte orsakats av en nybörjare som stått med kiten kl 12. Alla allvarligare lägen har bestått av att sk experter (instruktörer i många fall) tappat alt releasat sin kite in i min. Har främst skett efter ett misslyckat trick men även ovilja att höja / sänka kiten vid möte.

    Senaste hände detta förra veckan i Cabarete: blåser 20-25 knots, är på väg ut; Baam! kommer en kite loopande 2 meter över mitt huvud: Snurrar sig runt mina linor, jag löser ut QR, ser att båda kitesen börjar dra iväg tillsammans, hinner dra kiteleaschen och två kites flyger iväg längs stranden – som är 20 meter bred och full med andra kites och mycket folk.

    Killen kommer upp ur vattnet; “sorry, I thought I could make it…”

    Det var en europeisk instruktör som jobbar på en av kiteskolorna – som mfl andra tagit upp DR locals beteende om att hoppa 5 meter från stranden och totalt strunta i konsekvenserna om man om tappar kiten.

    Liknande incidenter har hänt även i Sverige och i Egypten. Så mitt tips till Er instruktörer är att ni slutar hoppa inom 30 meter från mig – annars sätter jag snart min gamla armébajonett i min sele och skär av både linor och leading egde nästa gång jag får en instruktörskite på mig.

    MVH,
    Jonas

    martent svarade 15 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gh0st

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 19:54

    Inte lika roligt andra gången.

  • rimsson

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 20:25

    nu tycker jag att du lät väldigt negativ!

  • vicky

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 05:55

    DR killarna är odödliga.
    Men det är jobbigt när dom kommer flygande in i en.

  • eddie

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 06:36

    Underbart!

  • kvabbso

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 08:27

    Så arg..

  • martent

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 09:52

    Arg som tusan! Fast Cabarete är ju skit kites över allt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra instruktörstips!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.