Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra nybörjar spot i Sthlm ?

  • Bra nybörjar spot i Sthlm ?

    Publicerad av slim_jim på 24 mars, 2004 vid 13:11

    Har efter att kört på pråmar tidigare införskaffat min första “riktiga” utrustning.
    Grymt sugen på att sticka ut och blöta ner mig har jag dock ett(eller flera) små problem.
    Var ska jag köra i Sthlms-området, har läst ett flertal spotbeskrivningar här och på nätet men det står ju bara vad som är bästa vindriktningen, vad jag vill veta är ifall det på eller frånlandsvind.
    Vill inte riskera att driva ut till havs då jag antagligen kommer att surfa själv för det mesta.

    En annan fundering gäller när man kan sätta igång, har 4/3 semidry och 5 mm skor,ska skaffa handskar och huva.

    slim jim

    pontuss svarade 20 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sinclair

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 16:17

    Järfälla, Fituna och Baggen det beror lite på var det blåser i från. Håll koll på steffo dagen innan du vet att det skall blåsa så brukar det skrivas endel var folk kommer åk.

  • jeppe

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 18:19

    Optimala nybörjar stället, måste vara Skälåker. Där kan du stå på öronen hur mycket du vill och driva lugnt in till stranden.

    Funkar för detta ändamål vid NO-O-OSO. Rätta mig om jag har fel?

    När kan du börja med Semidry och prylarna du beskriver? I princip nu, om du kittar upp med ett par neopren dykarstrumpor, varma handskar som Gurra1978 kör med. Finns på Jula (129 spänn, har själv införskaffat sådana), och eventuellt en kompletterande sommardräkt eller huva som går till midjan.

  • slim_jim

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 20:18

    Tack för svaren.

    Kollade på ett sjökort ang Skälåker såg då att Schweizerbadet kanske skulle funka oxå, vid SO ?
    Någon som har någon erfarenhet ?

    Slim Jim

  • draaaag_eller

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 20:37

    Gurra 1978 har ju en bra sida med spots Kolla här!

    Sen har väl skidsport en spotguide oxå, kolla in http://www.skidsport.nu så hittar du det nog

    /Jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2004 vid 21:18

    Jag har vindsurfat en hel del i Schweizerparken och det är helt ok men långgrunt och oftast väldigt få vindsurfare om det inte är perfekta förhållanden. Tänk på att P-vakterena är flitiga där under badsäsongen.
    Per-Arne

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 09:33

    Ett bra alternativ är att hålla till vid Tyresö Windsurfing Club på Erstaviken, där får du sällskap, dom har räddningsbåt, och du kan få en massa tips från duktiga surfare om allt från riggning till teknik och utrustning.

    Med trevliga grillfester på stranden efter surfet!

    Kolla in: http://www.twc.nu

  • pontuss

    Medlem
    26 mars, 2004 vid 11:01

    Jag bor själv vid Tyresö och är nybörjare… Jag vet inte hur det ser ut där men de sa på deras forum att om man behövde hjälp med något så var det bara att komma ner nån gång när de är där. Jag vet inte hur det är att surfa där men är andra där så får man ju iaf hjälp om man driver ut… kan man ju hoppas smile.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra nybörjar spot i Sthlm ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.