Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra plattvattenställe på sydliga vindar!

  • hah

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 17:43

    Schysst vinkel vid 0.32, hur gjorde du där?
    Bara en “pinne” stoppad i selen eller lite mer avancerat som i “GoPro tips och trick”-tråden? 🙂

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 06:38

    Var är detta braiga ställe då?

  • above_the_law

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 07:33
    HaH;694781 wrote:
    Schysst vinkel vid 0.32, hur gjorde du där?
    Bara en “pinne” stoppad i selen eller lite mer avancerat som i “GoPro tips och trick”-tråden? 🙂

    Började med att sätta den bak på selen som en monopod, men efter en dålig landning vred den sig upp och ner, så då blev det så där samt att jag höll den i handen en liten stund.
    Hur jag gjorde:
    En bit slipkloss i kork i vilken jag körde in ett överblivet kolfiberrör (tipp-latta fr gamla Hadlow PRO), silvertape över och skruvad fast i en överbliven glasfiberplatta som i sin tur monterades med genomgående poppnit och ett par korta bultar genom en gammal sele i ryggpartiet. satte ett trasigt GoPro-fäste (svarta delen av surf) upp och ner i änden, borrade och skruvade fast. Tog sedan ett självhäftande GoPro-fäste för hjälmmontage eller motorhuvmontage som är självhäftande och satte det ovanpå det trasiga. Förstärkte med Solarez/Dingrepair Epoxy. Sedan är det bara att montera kameran som vanligt, men glöm inte leash!!! Lycka till:-)

  • above_the_law

    Medlem
    7 augusti, 2012 vid 07:34
    Thomas Stenqvist;694807 wrote:
    Var är detta braiga ställe då?

    Det står ju ganska tydligt i filmens titel… Nära Stenungsund (Bohuslän):wink:
    OBS! Det är längst ut efter Campingen på en liten halvö med en lång och låg pir. Startade gjorde jag själv med en hunkrok i land och så gick jag ut med kiten en bit i vattnet, SÅ det är ju inget nybörjarställe direkt för att starta på…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra plattvattenställe på sydliga vindar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.